کد خبر: 13652 ، سرويس: ستون راست
تاريخ انتشار: 05 فروردين 1399 - 15:15
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر:
۵ نفر به تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در بوشهر افزوده شد،چه کسانی با تردد غیر ضروری کرونا را انتقال می دهند ؟+جزئیات

نوای جنوب:دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: ۵ نفر به تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان افزوده شد و ۵۸ نفر نیز بهبود یافتند.

۵ نفر به تعداد مبتلایان ویروس کرونا در بوشهر افزوده شد

 

نوای جنوب: دکتر سعید کشمیری بیان کرد: با مثبت شدن آزمایش کرونا ۵ نفر دیگر، تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان بوشهر به ۶۷ نفر افزایش یافت.

وی افزود: از پنج بیمار جدیدی که نتیجه آزمایش کرونا ویروس آن‌ها مثبت اعلام‌شده، سه مورد ساکن شهرستان بوشهر شامل سه خانم ۲۷ ساله، ۴۳ ساله و ۴۵ ساله هستند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر افزود: یک از این سه مورد خانم ۲۷ ساله دارای سابقه سفر به جزیره خارگ به همراه همسر خود است و دیگری خانم ۴۳ ساله‌ای است که همسرش در تهران کار می‌کند که یکی از همکاران همسرش در تهران نمونه آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شده بود.

وی ادامه داد: خانم ۴۵ ساله نیز دختر وی از تهران برگشته بود که هر سه نفر پس از طی دوره درمان از بیمارستان ترخیص و در حال حاضر با حال عمومی خوب در قرنطینه خانگی به‌سر می‌برند.

دکتر کشمیری عنوان کرد: نفرات جدید دیگر نیز که نمونه آزمایش ویروس کرونای آن‌ها مثبت اعلام‌شده دو خانم ۳۹ ساله و ۷۰ ساله ساکن شهرستان دشتستان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: خانم ۳۹ ساله یکی از بستگانشان از مأموریت تهران برگشته بود و خانم ۷۰ ساله نیز مبتلا به بیماری کلیوی است و فامیل یک از افرادی است که پیش از این نمونه آزمایش وی مثبت اعلام شده که هر دو نفر پس از طی دوره درمان از بیمارستان ترخیص و در حال حاضر با حال عمومی خوب در قرنطینه خانگی بسر می‌برند.

وی بابیان اینکه تا امروز ۶۷ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند گفت: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان تاکنون ۵۸ نفر از آنان با حال عمومی خوب ترخیص شده و در قرنطینه خانگی هستند و پنج نفر دیگر نیز در بیمارستان در حال سپری کردن دوره درمانی خود قرار دارند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با درخواست از مردم برای پرهیز سفر‌های درون و برون استانی گفت: امروز امر به معروف در خانه ماندن و نهی از منکر دوری از اجتماع است.

دکتر کشمیری با بیان اینکه از هم‌استانی‌ها درخواست می‌شود از شهر خود به بهانه‌های مختلف خارج نشوند افزود: سفر‌های درون استانی عامل مهم انتقال بیماری کرونا ویروس است، بنابراین در خانه بمانید و عامل مرگ دیگران نشوید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه ناقل ویروس کرونا به سالمندان نباشیم اضافه کرد: امسال احترام به بزرگ‌ترها، نرفتن خدمت ایشان است.

وی تاکید کرد: جان همه انسان‌ها باید برایمان مهم باشد، با تردد غیرضروری جان کسی را به خطر نیندازیم.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/13652