کد خبر: 13623 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 03 فروردين 1399 - 21:10
هواشناسی بوشهر: ادامه بارش‌ها تا فردا/ دما ۶ تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد

نوای جنوب:هواشناسی بوشهر پیش بینی کرد گبار و رعد و برق همراه با وزش باد و گاهی بارش تگرگ روی دریا و استان تا صبح فردا (دوشنبه) ادامه یابد.

نوای جنوب:رئیس گروه پیش‌بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با ادامه فعالیت سامانه بارشی، پیش بینی می‌شود تا صبح فردا (دوشنبه چهارم فروردین) رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد و گاهی بارش تگرگ روی دریا و استان ادامه یابد.

زهرا راستگو با اشاره به اینکه امشب به تدریج از شدت بارندگی‌ها کاسته می‌شود، افزود: در همین مدت دمای هوا نیز ۶ تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد.

او همچنین پیش بینی کرد امروز خلیج فارس و سواحل استان مواج باشد و دوشنبه تلاطم دریا در سواحل جنوبی و مرکزی استان ادامه یابد.

 رئیس گروه پیش‌بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: انتظار داریم سه‌شنبه تا پنجشنبه شرایط جوی و دریایی به نسبت آرامی در استان برقرار باشد و مه صبحگاهی پدیده غالب در استان باشد.

راستگو با اشاره به پیش بینی ۲۴ ساعته وضعیت جوی و دریایی استان، گفت: آسمان ابری در برخی ساعات همراه با رگبار و رعد و برق، وزش باد سرد و کاهش دما و در برخی نقاط بارش تگرگ، خواهد بود و از فردا به تدریج شاهد کاهش ابر، کاهش بارندگی و در برخی نقاط مه صبحگاهی و کاهش دید خواهیم بود.

او افزود: جهت وزش باد، شمال غربی با سرعت ۱۸ تا ۴۸ گاهی بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت، از امشب شمال غربی تا شمال شرقی گاهی غربی با سرعت ۱۴ تا ۳۶ و روی دریا تا ۴۲ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

 رئیس گروه پیش‌بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر عنوان کرد: ارتفاع موج دریا هم امروز ۱۲۰ تا ۲۴۰ سانتیمتر و فردا در سواحل شمالی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر، در سواحل مرکزی و جنوبی ۹۰ تا ۱۵۰ و فراساحل تا ۱۸۰ سانتیمتر خواهد بود.

راستگو گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ۰۳:۲۰ بامداد، مد اول ساعت ۰۹:۰۴، جزر دوم ۱۵:۰۱ و مد دوم دریا ساعت ۲۰:۵۰ است.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/13623