کد خبر: 13620 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 03 فروردين 1399 - 21:00
فهرست بیماران کرونایی بوشهر تغییر نکرد+ نقشه کشوری

نوای جنوب:گاه علوم پزشکی بوشهر افزود: با توجه به لغو برخی پروازها، نمونه‌های‌ آزمایش بیماران به‌صورت زمینی به تهران ارسال‌شده است بنابراین نتایج آزمایش های دو روز اخیر با تأخیر اعلام خواهد شد.

نوای جنوب:دکتر سعید کشمیری اظهار داشت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا روز یکشنبه سوم فروردین همان ۵۵ نفر است.

وی بابیان اینکه تا امروز ۶۶ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان تاکنون ۴۷ نفر از آنان با حال عمومی خوب ترخیص شده و در قرنطینه خانگی هستند و چهار نفر دیگر نیز در بیمارستان در حال سپری کردن دوره درمانی خود قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: با توجه به لغو برخی پروازها، نمونه‌های‌ آزمایش بیماران به‌صورت زمینی به تهران ارسال‌شده است بنابراین نتایج آزمایش های دو روز اخیر با تأخیر اعلام خواهد شد.

دکتر کشمیری بابیان اینکه ناقل ویروس کرونا به سالمندان نباشیم اضافه کرد: امسال احترام به بزرگ‌ترها، نرفتن خدمت ایشان است. جان همه انسان‌ها باید برایمان مهم باشد، با تردد غیرضروری جان کسی را به خطر نیندازیم و سفیر مرگ و بیماری برای هم‌وطنان نباشید.

وی با تأکید بر اینکه ممکن است ناقل ویروس کرونا باشید بنابراین در خانه بمانید افزود: بیماری کرونا ویروس و مشکلات ناشی از انتقال آن را میان دیگران جدی بگیرید، این تعطیلات ناخواسته برای بستن چمدان‌ها سفر با اهل خانه نیست، با سفر کردن‌های غیرضروری سفیر مرگ و بیماری برای هم‌وطنان نباشید.

کشمیری با اشاره به اینکه مهم‌ترین کمک مردم به حوزه سلامت در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی است، گفت: مردم تردد نکنند، در خانه بمانند و سفر نکنند، دور همی نروند و مهمان دعوت نکنند، توصیه‌های بهداشتی را رعایت و در صورت علامت‌دار شدن به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه و نسبت به قطع زنجیره اقدام شود.

وی افزود: در تجمع نگرانی‌هایی وجود دارد، تجمع موجب شعله‌ور شدن کرونا است و اگر این بیماری گسترش پیدا کنند ممکن است قابل جبران نباشد.

دکتر کشمیری از مردم خواست  با مراجعه به سامانه Salamat.Gov.Ir در طرح غربالگری الکترونیکی تشخیص کرونا شرکت کنند.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/13620