کد خبر: 13536 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 29 اسفند 1398 - 16:45
ورود موج دوم بارشی به استان بوشهر از روز جمعه

نوای جنوب:

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با ورود موج دوم بارشی به استان از روز جمعه، بارندگی‌ها دوباره آغاز می‌شود.

نوای جنوب:

 زهرا راستگو بیان کرد: سامانه بارشی که از دیروز وارد استان بوشهر شده بود باعث بارش‌هایی در نقاط مختلف استان شد.

وی افزود: تا صبح امروز جزیره خارگ با  ۸/۲ میلیمتر، بیشترین بارندگی را داشته است، و در بوشهر نیز ۶/۹، دیر ۶/۲، دیلم ۴/۶، جم ۲/۸، گناوه ۲/۵، برازجان ۱/۶ و عسلویه ۰/۵ میلیمتر باران باریده است.

کارشناس هواشناسی استان اضافه کرد: با خروج این سامانه بارشی از استان بوشهر انتظار می‌رود طی بعد از ظهر امروز تا عصر روز جمعه ضمن کاهش ابر، شرایط جوی و دریایی به‌نسبت آرامی در سطح استان برقرار باشد.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود از اواخر روز جمعه با ورود سامانه بارشی جدیدی از غرب کشور موج دوم بارش‌ها در استان بوشهر آغاز شود و طی روز‌های شنبه و یکشنبه ضمن تشدید و تقویت بارندگی‌ها، بارش‌ها به صورت رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد به‌نسبت شدید و گاهی تندباد‌های لحظه‌ا‌ی در سطح استان ادامه یابد.

راستگو با بیان اینکه طی همین مدت احتمال بارش تگرگ نیز دور از انتظار نیست افزود: در روز‌های شنبه تا دوشنبه با افزایش سرعت باد سواحل استان و خلیج فارس به تناوب مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت جوی و دریایی استان تا فردا گفت: آسمان نیمه ابری به تدریج کاهش ابر و فردا در برخی نقاط همراه با مه صبحگاهی خواهد بود.

کارشناس هواشناسی استان بوشهر عنوان کرد: جهت باد متغیر به‌تدریج شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۳۲  کیلومتر در ساعت و در سواحل و بر روی دریا گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ۰۰:۰۳ دقیقه بامداد، مد اول ساعت ۰۷:۴۵ دقیقه، جزر دوم ساعت ۰۹:۵۴ دقیقه و مد دوم دریا ساعت ۱۶:۴۹ دقیقه خواهد بود.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/13536