کد خبر: 13430 ، سرويس: اخبار استان فارس
تاريخ انتشار: 25 اسفند 1398 - 13:03
الکل در فارس هم‌چنان قربانی می‌گیرد/ افزایش آمار فوتی‌های الکل به ۲۳ نفر

نوای جنوب:رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس از افزایش آمار مسمومیت‌ها به ۱۸۷ نفر و فوتی‌ها با الکل به ۲۳ نفر در استان خبر داد.

نوای جنوب:

محمد جواد مرادیان ، اظهار داشت: طی چندروز گذشته و تاکنون ۱۸۷  نفر به علت مسمومیت با الکل به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۱۶۴ نفر بستری شده‌اند.
او افزود: ۱۳۳ نفر از مراجعان در شیراز و ۵۴ نفر نیز در سایر شهرستان‌های استان بستری شده‌اند.
مرادیان ادامه داد: در پی شیوع ویروس کرونا در ایران و شایعه تاثیر مصرف الکل بر مقابله با این بیماری متاسفانه ۲۳ نفر در فارس بر اثر مسمومیت الکل جان خود را از دست دادند.
رئیس اورژانس فارس ضمن هشدار جدی اعلام کرد: مصرف هرگونه الکل به هیچ عنوان در کنترل، پیشگیری و کاهش بیماری کرونا موثر نیست و اثرات زیانبخشی را به دنبال دارد.
او بیان کرد: مردم و به خصوص جوانان به تبلیغات دروغین فضای مجازی که اغلب هم بدون پشتوانه علمی است توجه نکنند.
مرادیان با بیان اینکه با توجه به آنکه بیماری از طریق سیستم تنفسی وارد بدن می شود مصرف الکل هیچ تاثیری در پیشگیری و درمان کرونا ندارد، اظهار داشت: بهترین راهکار برای مقابله با این ویروس کرونا، درمان خود قرنطینه کردن و در خانه ماندن و نیز رعایت مسائل بهداشتی است.
بیماری جدید کرونا با نام «کووید-۱۹» از اوایل ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی (دی ۹۸) در استان هوبی چین شیوع یافت.

ویروس کرونا همانند بسیاری از ویروس‌های دیگر بدنه‌ای از جنس لیپید (نوعی ازچربی طبیعی) دارد که با مواد شوینده از بین می‌رود. برای همین شستن دست و صورت و وسایل با مواد شوینده مثل صابون و یا مواد ضد عفونی کننده، ویروس را از بین می‌برد

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/13430