کد خبر: 13325 ، سرويس: اخبار استان فارس
تاريخ انتشار: 21 اسفند 1398 - 20:47
اجرای طرح زوج و فرد خودروها برای مقابله با کرونا در شیراز

نوای جنوب:رحیمی گفت: برخی از مردم هنوز واقعیت بیماری کرونا را درک نکرده‌اند، در حالی که این بیماری بسیار خطرناک است و درمانی برای آن پیدا نشده است.

نوای جنوب:عنایت‌الله رحیمی پیش از ظهر امروز در جمع رؤسای بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، با بیان اینکه امروز با کمبود ملزومات مورد نیاز کادر درمان مواجه هستیم که این کمبود نتیجه این است که در گذشته جوابگوی شرایط عادی بوده‌ایم و برای شرایط بحرانی پیش‌بینی نکرده بودیم، تأکید کرد: اولویت‌های استان در حال حاضر، تامین ملزومات مورد نیاز کادر درمانی است.

وی همچنین با اعلام اینکه طی روزهای آینده محدودیت‌های تردد در شهر به صورت تردد پلاک‌های زوج و فرد یا محدودیت در عبور و مرور اجرایی خواهد شد، اظهار داشت: هنوز برخی از مردم واقعیت این بیماری را درک نکرده‌اند، در حالی که این بیماری بسیار خطرناک است ودرمانی برای آن پیدا نشده است.

استاندار فارس با تصریح بر اینکه ضمانت اجرای تصمیمات آنی باید تحلیل شوند و سود و هزینه آن را به لحاظ سلامتی و کنترل این بحران سنجید، از حضور متخصصان در ستاد پیشگیری از کرونا در استانداری فارس استقبال کرد.

رحیمی به مشکل کمبود ماسک، مواد ضدعفونی کننده و تجهیزات محافظتی برای کادر درمانی هم اشاره و خاطرنشان کرد که با تمهیدات اندیشده شده خط های تولیدی افزایش یافتند و برخی خطوط نیز که قابلیت تغییر داشتند به خط تولید ماسک و مواد ضدعفونی تبدیل شده‌اند.

وی با تصریح بر اینکه اگر وضعیت فارس امروز از بسیاری از استان‌ها بهتر است، نباید تصور شود که مربوط به یک کادر خاص است، بلکه نتیجه تصممیاتی بود که موجب شد تا مدارس، خوابگاه‌ها، نمازجمعه، تفرجگاهها و مساجد و دانشگاه قبل از اینکه در سطح ملی تصمیم گرفته شود، در فارس سریعا تعطیل شد، افزود: پروتکل‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز و وزارت بهداشت را به تمام صنوف و دستگاه‌های اجرایی به صورت یک بخشنامه لازم‌الاجرا ابلاغ کرده‌ایم.

استاندار فارس با تصریح بر اینکه پیک‌های موتوری در صنوف مختلف فعال شده و امید است بتوانیم آن را گسترش دهیم، آمادگی کامل برای برخورداری از شرایط بحرانی در فارس را اعلام کرد و با بیان اینکه قرنطینه تعریف خاصی دارد و از شخص اول به دستگاه‌های اجرایی کشور درخواست داده‌ایم که اختیاری برای اعمال محدودیت‌ها در قالب قرنطینه و ...به فارس داده شود، خواستار محافظت مجموعه‌های درمانی شد.

رحیمی با بیان اینکه اعلام کرده‌ایم که از صبح چهارشنبه ۲۱ اسفند ۴۰ درصد کارکنان دولت در استان دور کاری بروند تا مانع از تجمع کارکنان شویم، از مردم درخواست کرد تا در منزل بمانند.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/13325