نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 19 اسفند 1398 - 13:44

نوای جنوب: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر از افزایش تولید گوجه‌فرنگی با رهاسازی زنبورهای گرده‌افشان در مزارع این شهرستان خبر داد.

نوای جنوب:

افزایش تولید گوجه‌فرنگی در بوشهر با رهاسازی زنبورهای گرده‌افشان  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر از افزایش تولید گوجه‌فرنگی با رهاسازی زنبورهای گرده‌افشان در مزارع این شهرستان خبر داد.

  کبری توکلی  اظهار داشت: زنبورها از گذشته‌های دور تاکنون نقش بسیار مهمی را در گرده‌افشانی گیاهان داشته‌اند و عاملی برای تنوع زیستی محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به استفاده از زنبورهای عسل به منظور گرده افشانی در باغ‌ها و مزارع خاطرنشان کرد: زنبورهای بامبل خصوصیات منحصر به فردی دارند که آن‌ها را از زنبورهای عسل و سایر گرده‌افشان‌ها متمایز کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر با اشاره به استفاده از زنبورهای بامبل در گلخانه‌ها اضافه کرد: از ویژگی‌های این زنبورها می‌توان به فعالیت در دماهای پایین‌تر و بالاتر از محدوده فعالیت زنبورهای عسل اشاره کرد.

وی فعالیت در هوای ابری و بادی، خشونت کمتر، حساسیت کمتر نسبت به جابجایی کندو را از دیگر ویژگی‌های زنبورهای بامبل دانست و افزود: زنبورهای بامبل فقط گل‌هایی را که به رسیدگی فیزیولوژیک رسیده و بوی خاصی از خود ترشح می‌کنند، بازدید می‌کنند.

توکلی افزود: نداشتن سیستم ارتباطی مانند زنبورهای عسل که منجر به یافتن گل‌های گیاهان هرز با شهد بیشتر می‌شود و همچنین بزرگ‌تر بودن جثه که باعث افزایش قابلیت گرده افشانی می‌شود از وجوه تمایز زنبورهای بامبل نسبت به زنبورهای عسل هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر بیان کرد: با رهاسازی زنبورهای گرده افشان بامبل بی در گلخانه‌های این شهرستان، تولید محصول گوجه فرنگی تا ۳۰ درصد افزایش یافت.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
گوجه فرنگی

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار