نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 19 اسفند 1398 - 13:39

نوای جنوب:کارمندان دستگاههای اجرایی استان بوشهر نسبت به برگشت ساعت کار به روال عادی گلایه مند هستند و می گویند: در روزهایی که بیماری کرونا در استان صفر اعلام می شد، ساعت ادارات کاهش یافت، اما اکنون که بوشهر نیز درگیر بیماری شده، روال فعالیت ادارات به حالت عادی برگشته است.

نوای جنوب: کارمندان دستگاههای اجرایی استان بوشهر نسبت به برگشت ساعت کار به روال عادی گلایه مند هستند و می گویند: در روزهایی که بیماری کرونا در استان صفر اعلام می شد، ساعت ادارات کاهش یافت، اما اکنون که بوشهر نیز درگیر بیماری شده، روال فعالیت ادارات به حالت عادی برگشته است. براساس آمار رسمی وزارت بهداشت، تا ظهر دیروز 10 بیمار قطعی کرونا در استان بوشهر شناسایی شده که البته این رقم می تواند بیشتر باشد (با توجه به بستری بودن حدود 30 بیمار مشکوک در بیمارستان شهدای خلیج فارس که در انتظار رسیدن جواب آزمایش ها هستند یا بیمارانی که علائم خفیف داشته و نیازی به بستری در بیمارستان احساس نشده است.)

آقای استاندار! "فوری" تصمیم بگیرید؛ قبل از آنکه "کرونا" از کنترل خارج شود

بیماران کرونایی بوشهر ۱۰ نفر شدند/ تکذیب انتقال بیماران گیلان به بوشهر

با توجه به تاکیدات مکرر وزارت بهداشت مبنی بر اینکه خانه امن ترین پناهگاه برای پیشگیری از کرونا می باشد و مردم در خانه ها بمانند، اما کارمندان گویی دارای آنتی ویروس بوده! و از این مهم مستثنی هستند.

به عبارتی اصرار وزارت کشور به برگشت ساعت کار ادارات به روال عادی، می تواند به نوعی تدابیر اتخاذ شده برای مدارس و دانشگاه‌ها را هم تحت الشعاع قرار داده است. چرا که با ادامه فعالیت ادارات، شرکت‌ها و... عملا برخی از اعضای خانواده در معرض انتقال کرونا به منازل هستند، انتقال به پناهگاههایی که تاکید می‌شود امن هستند، اما برای تامین امنیت شان اقدامی در دستور کار قرار نگرفته و حتی عجیب تر اینکه ساعت کار به روال قبل برگشته است!

کارمندانی که به دلیل نوع فعالیت خود با افرادی زیاد از جمله همکاران و بسیاری از مراجعان یا لوازم و ابزارهایی که احتمال آلودگی شان به ویروس کرونا زیاد است در ارتباط هستند.

اگرچه در اغلب دستگاههای اجرایی بوشهر از اقلام پیشگیری کرونا مانند ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی استفاده می شود، اما خبر می رسد برخی از این اقلام با هزینه شخصی کارمندان تهیه شده و بسیاری دیگر مثل ماسک و دستکش که در بازار کمیاب است، به دفعات و در روزهای پیاپی استفاده می شود، چیزی که به لحاظ بهداشتی توصیه نمی گردد.

همچنین برخی ارگان‌ ها نیز محلول های آب و وایتکس در اختیار کارمندان گذاشته اند تا روزانه به ضدعفونی ابزارهای کاری دفاتر کار خود از جمله رایانه، میز، صندلی، خودکار، تلفن و ... بپردازند. اما باید گفت که همین محلول‌ های آب و وایتکس نیز برای دستگاه تنفسی بسیاری افراد حساسیت‌ زا بوده و آن را دچار سرفه و گاها تنگی نفس کرده است.

از این رو در شرایطی که شاهد بی تدبیری وزارت کشور جهت عدم کاهش ساعت کار هستیم و این اختیار از استان ها گرفته شده! انتظار می رود استانداری بوشهر از شیوه های دیگر مثل دستورالعمل دورکاری، حضور نوبتی و شیفتی یا مرخصی اجبار به کارمندان دارای بیماری های زمینه ای، به سلامت نیروی انسانی دستگاههای اجرایی و رفع نگرانی خانواده آنها اهتمام بورزد.

اینکه در بسیاری از سازمان‌ ها و نهادهای غیرامدادی و غیر خدماتی استان، این روزها حضور کارمندان حتی از ساعت مقرر نیز بیشتر شده و به دلیل آنچه حجم کاری پایان سال عنوان می گردد، اضافه کاری ها برپا شود، قطعا سطح درگیری استان به کرونا را جدی تر می کند.

افزون بر آن، شنیده می شود با وجود تعطیلی دانشگاهها و کلاس های درس مدارس استان بوشهر، اما آنها کارمندان خود را ملزم به حضور در محل کار می‌ کنند.

این درحالیست که سازمان ها نیاز فوری و مبرم به حضور همه نیروی انسانی خود ندارند و با تاکیدات و نظارت استانداری، می توان دست مدیران کل را باز گذاشت تا به شکل جدی دستورالعمل دورکاری کارمندان از منزل یا حضور نوبتی و شیفتی آنها را اجرایی نمایند.

موضوعاتی که در حیطه اختیارات استانداران است و در برخی استان ها نیز اجرایی شده است. ضمن اینکه از حجم مراجعاتی که فوری نیست به ادارات هم می کاهد و اغلب کارها در بستر دولت الکترونیک و اتوماسیون اداری قابل پیگیری و اطلاع رسانی است.

البته قطعا برای بخش های دیگر جامعه مثل کارگران و نیروهای خدماتی هم نیازمند تدابیری هستند که بیشتر در خانه بمانند و از آلودگی دور باشند، اما به جز تعطیلی اصناف که در اختیار استان ها قرار گرفته، سایر اقدامات نظیر پیش بینی تسهیلات و کمک معیشتی برای این گروه که از شرایط فعلی آسیب دیده اند، نیازمند تصمیم گیری هایی در سطح کلان تری در مرکز است.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
دور کاری

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار