کد خبر: 13256 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 18 اسفند 1398 - 18:10
اضافه شدن دو نفر به تعداد مبتلایان امار مبتلایان استان بوشهر به کرونا 10نفر شد

نوای نوجنوب:رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با مبتلا شدن دو نفر دیگر به کرونا تعداد مبتلایان استان بوشهر به این ویروس به ده نفر رسید.

نوای جنوب:

اضافه شدن دو نفر به تعداد مبتلایان استان بوشهر دکتر سعید کشمیری در گفتگو با نوای جنوب  افزود: یک نفر از مبتلایان که در شیراز بستری است، فردی است که از گناوه برای تشخیص بیماری تنفسی به شیراز رفته بود و در اثر تماس با دستگاه اسپریمتری مبتلا شده است و اکنون استفاده از این دستگاهها در سراسر کشور ممنوع شده است. حال عمومی  این بیمار اکنون خوب است؛ اما به او توصیه شده است در دوره 14 روزه در شیراز بماند.
وی گفت: یک بیمار دیگر هم که در بیمارستان شهدای خلیج فارس بستری است، به علت داشتن بیماری دیابت بدحال است و در بخش ویژه تحت مراقبت است. وی اهل برازجان است که دو هفته در بیمارستان شهید گنجی برازجان بستری بوده است و اکنون در بیمارستان شهدای خلیج فارس تحت درمان است.
کشمیری افزود: توصیه اکید و جدی به مردم استان بوشهر این است که در منزل بمانند. آمار مبتلایان در استان بوشهر اکنون پایین است اما اگر مواظب نباشیم آمار افزایش می یابد. بهترین راه برای جلوگیری از شیوع این ویروس قطع زنجیره  انتقال است. از شرکت در مراسم عروسی، ترحیم و هر نوع تجمع خودداری کنید. بیشتر به فکر سالمندان باشیدو با آنها کمتر ملاقات کنید. از عیادات بیماران بپرهیزید . بازاریان نیز بیشتر مواظب باشند . همه رفت و آمدها را کاهش دهیم. خطر شیوع وجود دارد.  
وی گفت: بزرگترین و مجهزترین بیمارستان استان یعنی شهدای خلیج فارس را برای پذیرش  مبتلایان به کرونا اختصاص داده ایم. اکنون 22 نفر در بخش اورژانس،  30 نفر در بخش ها و سه نفر در بخش ویژه این بیمارستان بستری هستند. تعدادی هم روزانه مرخص  و برای ادامه درمان به منزل منتقل می شوند.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/13256