کد خبر: 13250 ، سرويس: سایر اخبار
تاريخ انتشار: 18 اسفند 1398 - 08:21
آمار قابل توجه بهبودیافتگان کرونا در ایران

نوای جنوب:ویروس کرونا همان گونه که در شیوع سرعت بالایی دارد، با همان سرعت هم بهبود پیدا می‌کند؛ این را آمار ۴ برابری آن نشان می‌دهد.

نوای جنوب:

حدود ۳ هفته از تشخیص اولین مورد مثبت کرونا ویروس در ایران می‌گذرد و تا این لحظه با آزمایش روی بیش از ۱۵ هزار نفر جواب تست نزدیک به ۵ هزار و ۵۰۰ نفر مثبت اعلام شده که از این بین متاسفانه حدود ۱۴۵ نفر فوت کردند.

این ویروس که بیش از ۳ ماه پیش از چین شیوع پیدا کرده بیش از ۹۳ کشور را درگیر کرده است، از آسیای شرقی تا اروپا و حتی آمریکا و در تمام نقاط جهان بیش از ۱۰۳ هزار نفر به این ویروس مبتلا شدند که در این خصوص در جهان سازمان بهداشت جهانی و در کشورمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وظیفه اعلام آمار را دارند.

البته در این بین برخی افراد آمارهایی که توسط وزارت بهداشت اعلام می‌شود را زیر سوال بردند که در این خصوص سعید نمکی وزیر بهداشت با انتقاد به این موضوع اعلام کرد: دبیرکل سازمان جهانی بهداشت ضمن بررسی آمارهای ما، بیانیه‌ای صادر و اعلام کردند که سیستم گزارش‌دهی ایران کاملاً صحیح، بدون عیب و نقص و مورد اطمینان است.

از وقتی کرونا ویروس وارد کشور شد برخی‌ها مدعی شدند که جمهوری اسلامی ایران پس از چین دومین کشوری خواهد بود این ویروس در آن به صورت گسترده پخش خواهد شد و تلفات زیادی خواهد گرفت، اما چندی نگذشت که واقعیت بر همه روشن شد.


ایران چهارمین کشور مبتلا به ویروس کرونا

طبق آماری که سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد؛ کشور چین با حدود ۸۰ هزار مورد که روزانه نزدیک به ۲۰۰ نفر به تعداد آن اضافه می‌شود و بیش از ۳ هزار نفر فوتی در جایگاه اول قرار دارد و پس از آن کره جنوبی با حدود ۷ هزار مبتلا که روزانه نزدیک به ۵۰۰ نفر به آن‌ها اضافه می‌شود و بیش از ۴۰ نفر فوتی در رتبه دوم است.

کشور ایتالیا که تا چند روز پیش رتبه سوم را داشت در حال حاضر با حدود ۴ هزار نفر مبتلا قرار دارد که نزدیک به ۱۹۷ مورد از آن‌ها فوت کردند در رتبه چهارم قرار دارد، البته تمام این آمار تا بعد از ظهر روز گذشته است و قطعا تاکنون تغییر پیدا کرده و در مقام سوم جمهوری اسلامی ایران با  ۵ هزار و ۸۲۳ نفر قرار دارد که از این بین ۱۴۵ نفر متاسفانه فوت کردند، هر چند این آمار باز هم زیاد است، اما نشان از این دارد که روند بهبود در کشورمان حرکت خوبی داشته است، البته آمار کشورمان برای امروز است و هنوز آمار کشورهای دیگر ارائه نشده است.

نکته جالب این است که با ورود کرونا ویروس به ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ سعی کرد آمارها در مورد این کشور را کوچک نشان دهد و اعلام کرد که این ویروس بزودی در آمریکا ریشه کن می‌شود.

در حالی که بر اساس گزارش‌هایی که او رسیده بود نشان از این داشت که اولین مورد ابتلا به این ویروس در ایالت کالیفرنیا شناسایی شده که هیچ ارتباطی با افراد خارجی نداشته و سفر خارجی هم نداشته است. این موضوع می‌تواند نشان از این باشد که شیوع این ویروس در آمریکا احتمالا تشدید خواهد شد.

اما نکته جالب این است که در میان اخبار کرونا بیشتر به موضوع تلفات پرداخته می‌شود در حالی که علاوه بر فوتی، موضوع بهبودیافتگان هم وجود دارد، اما خیلی کمتر به ان پرداخته شده و فقط در برخی رسانه‌های داخلی کشورمان به این موضوع پرداخته می‌شود.

 


۴ برابر فوتی‌ها بهبود پیدا کردند

در این روزها که تمام دنیا درگیر کرونا ویروس شده لازم است تا اخبار مثبت و امیدوارکننده به مردم اطلاع داد که با وجود سرایت فوری این ویروس، اما به خاطر کم خطر بودن تعداد افراد بهبود یافته در جهان خیلی بیشتر از آمار فوتی‌ها است تا همه متوجه شوند نمودار شیوع کرونا این روزها در حال حرکت به سمت سقوط است.

طبق آماری که سازمان بهداشت جهانی منتشر کرده در چین بیش از ۸۰ هزار نفر مبتلا هستند اما بیش از ۵۵ هزار نفر یعنی نصف جمعیت بهبود پیدا کردند یا در کره جنوبی و ایتالیا به ترتیب ۱۱۸ نفر و ۵۲۳ نفر بهبود پیدا کردند و این در تمام دنیا وجود دارد، اما شاید به خاطر اخبار جعلی در فضای مجازی کمتر کسی تصور این را داشته باشد که روند بهبود در ایران هم بسیار خوب بوده است.

روند این اتفاق در کشور چنان مثبت بوده که موجب شده تا نام جمهوری اسلامی ایران به عنوان دومین کشور در میزان بهبودیافتگی را داشته باشد، این را آمار وزارت بهداشت نشان می‌دهد که تا این لحظه ۱ هزار و ۶۶۹ نفر پس از طی مراحل درمانی از بیمارستان مرخص شده‌اند و به خانه بازگشتند.

البته با توجه این که احتمال بازگشت مجدد ویروس به بدن نفرات وجود دارد تمهیدات لازم اندیشیده شده است. در این زمینه وزیر بهداشت گفته است که اگر فردی بهبود یافته باشد همکاران ما با اعضای خانواده فرد تماس می‌گیرند. در صورتی که فرد نیازمند کمک باشد همکاران ما با لباس‌های محافظتی به خانه فرد مراجعه می‌کنند و اقدام به ضد عفونی کردن منزل و انتقال فرد به بیمارستان می‌کنند.

با وجود این آمارها می‌توان متوجه شد کرونا ویروس آنقدر هم که برخی‌ها در فضای مجازی می‌گویند خطرناک نیست و می‌توان با خود مراقبتی مانع ابتلا شد، اما اگر ویروس وارد بدن فردی شد هم نگران نباشد چرا که کرونا قابل درمان است و می‌توان بدون هیچ استرسی بهبودی کامل یافت.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/13250