کد خبر: 13173 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 15 اسفند 1398 - 09:48
بستری ۳۰ بیمار با مشکلات تنفسی در بیمارستان بوشهر

نوای جنوب:رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در حال حاضر ۳۰ نفر با مشکلات تنفسی در بیمارستان شهدای خلیج فارس بستری هستند که از آن‌ها نمونه‌گیری شده، اما تا کنون مورد مثبتی از کرونا در استان نداشته‌ایم.

نوای جنوب:

بستری ۳۰ بیمار با مشکلات تنفسی در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر  رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در حال حاضر ۳۰ نفر با مشکلات تنفسی در بیمارستان شهدای خلیج فارس بستری هستند که از آن‌ها نمونه‌گیری شده، اما تا کنون مورد مثبتی از کرونا در استان نداشته‌ایم.

  سعید کشمیری در حاشیه شورای پدافند غیر عامل استان بوشهر بیان کرد: در روز‌های اخیر ۳۰۰  نفر با مشکلات تنفسی به بیمارستان‌های استان بوشهر مراجعه کرده که مورد درمان قرار گرفته‌اند و در حال حاضر ۳۰  نفر در بیمارستان شهدای خلیج فارس بستری و در حال درمان هستند که در صورت منفی بودن جواب آزمایش‌ها مرخص خواهند شد.

وی با بیان اینکه به دلیل ترافیک زیاد نمونه‌ها جواب آزمایش‌های سه روز گذشته را دریافت کرده‌ایم افزود: خوشبختانه تا کنون مورد مثبتی در استان نداشته‌ایم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تاکید بر اینکه مثبت نبودن آزمایش‌ها دلیل بر نبود آلودگی نیست اضافه کرد: ممکن است افراد آلوده‌ای در جامعه باشند و هیچ‌گونه علائمی نیز نداشته باشند.

وی گفت: برای اینکه شیوع  بیماری را بتوانیم کنترل کنیم اول باید زنجیره انتقال را  با رعایت بهداشت فردی و جلوگیری از اجتماعات قطع و  از سفر‌های غیر ضرور پرهیز کنیم.

کشمیری، دو هفته آینده را زمان اوج‌گیری بیماری دانست و تصریح کرد: مردم با رعایت بهداشت فردی می‌توانند به سلامت خود و دیگران کمک کنند.

وی بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر را بیمارستان مرجع کرونا در استان دانست و گفت: بیماران مشکوک با نظر پزشک بستری می‌شوند و از آن‌ها نمونه‌گیری و عکس رادیولوژی سینه گرفته می‌شود

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/13173