نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 14 اسفند 1398 - 09:12
در سفر به مشهد انجام شد

نوای جنوب:به منظور هم‌اندیشی و بهره گیری متقابل از دانش و تجربیات در حوزه مدیریت و توسعه شهری صورت گرفت

نوای جنوب: هیئتی متشکل از شهردار ، اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران دوایر مجموعه شهرداری ضمن بازدید از مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر مشهد ، با رئیس شورای اسلامی این شهر دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار که به منظور هم‌اندیشی و بهره گیری متقابل از دانش و تجربیات در حوزه مدیریت و توسعه شهری برگزار شد ، یوسف وطن دوست نایب رئیس شورای اسلامی شهر با معرفی جزیره خارگ؛ نگین درخشان خلیج فارس به توصیف بخشی از ظرفیت های ویژه این جزیره پرداخت و اذعان کرد : جزیره خارگ از بکرترین جزایر و مناطق ایران است که در کنار صنعت از ویژه های فرهنگی و جغرافیایی بی نظیری برخوردار است که از دیرباز مورد استقبال طوایف و اقوام مختلف بوده است‌. در حوزه شهری نیز شورا و شهرداری شهر خارگ تلاش داشته تا با بهره گیری از این ظرفیت های ناب و توانمندی های موجود ، علی رغم محدودیت های خاص جزیره به توسعه حوزه شهری جزیره به خصوص در حوزه گردشگری بپردازد.

عبدالحمید صفایی؛ شهردار خارگ نیز با تشریح بخشی از اقدامات شاخص صورت گرفته توسط شهرداری و شورای اسلامی پنجم گفت : مردم شریف خارگ لایق بهترین ها هستند ، با تکیه بر این باور ، رسالت و هدف بنیادی مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر خارگ را بر مدیریت و توسعه‌ی شهری در سطحی در خور و ارائه‌ی خدمات مطلوب به مردم دریادل خارگ قرار داده شده است که تحقق این هدف در گرو اجرای پروژه های عمرانی و زیرساختی است که بتواند مسیر توسعه خارگ را به صورت مستمر و در خور شهروندان جزیره هموار سازد. از این رو مجموعه شهرداری و شورا طی این دوره همواره سعی داشته است تا برنامه ریزی مدون و تعریف و اجرای پروژه هایی در خور در این مسیر گام بردارد.

مهدی بخشی ؛ دبیر شورای اسلامی شهر نیز با اشاره به نقش انکارناپذیر مردم جزیره خارگ در ایام جنگ تحمیلی به بیان رشادت های ایشان در هشت سال دفاع مقدس پرداخت و افزود : مردم جزیره خارگ به رغم ایثار و ازخودگذشتگی های خود ، طی سالیان گذشته با مصائب و مشکلات معیشتی و رفاهی دست و پنجه نرم کرده اند که سبب شده تا شورای پنجم و مدیریت شهری با به کارگیری همه ی توان و ظرفیت های موجود و باهمتی دو چندان برای رفع این مشکلات پا به میدان بگذارد که جای خرسندی است که بخشی از این مشکلات تاکنون مرتفع گردیده و امید داریم با حل سایر مشکلات مردم ، شاهد تحقق حق ایشان آنطور که شایسته و بایسته است باشیم.

لطف الله علیپور دیگر عضو شورای اسلامی شهر نیز بر نقش کلیدی شوراها در توسعه ی شهری تاکید کرد و اذعان کرد : نقش شوراها در توسعه مدیریت شهری نقشی بی بدیل است و جلوه ای از مشارکت و نقش مردم در توسعه شهرشان است. بی تردید پایه و سنگ بنای شورای شهر خارگ وابسته به خواسته‌های به‌حق و درک نیاز شهروندان گرامی است و مبنای تصمیم‌گیری نیز حل مشکلات مردم و پیگیری مجدانه مطالبات شهروندان بوده است. ترسیم چشم انداز روشن و مسیر توسعه پایدار خارگ حاصل تصمیم سازی ها و تصمیم گیری های صحیح در حوزه مدیریت شهری است که شورای شهر خارگ نیز تلاش داشته با درنظر گیری رضایتمندی شهروندان گرامی در این راستا گام بردارد.

در ادامه محمدرضا حیدری؛ رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به بخشی از تجربیات موفق آن شورا و شهرداری در توسعه شهر مشهد اذعان کرد : راهبرد شورای پنجم شهر مقدس مشهد بر محور وحدت، همدلی و هم‌افزایی برای خدمت‌رسانی به مردم قرار داده شده است و با توجه به بافت فرهنگی و مذهبی ویژه این شهر که سالانه پذیرای میلیون ها زائر از اقصی نقاط کشور و جهان است ، بادرنظرگیری بودجه ای درخور و پیگیری های متعدد ، به صورت مستمر در راستای توسعه کالبد شهری این شهر گام برداشته است.پژوهش در مدار توسعه در ابعاد کاربردی و نشست‌های تخصصی زمینه ساز بخش اعظمی از شاخصه های توسعه این شهر است که هم اکنون مرکز پژوهش‌های شورای شهر ، یاری رسان این شورا برای پشتوانه علمی مصوبات است.

در ادامه مجموعه شورا و شهرداری از مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر بازدید کردند و با روند فعالیت این مرکز که یاری دهنده شورای شهر در اتخاذ تصمیمات مناسب است آشنا شدند.








کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
خارگ

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار