نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 12 اسفند 1398 - 07:46

نوای جنوب:معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر از کاهش قیمت گوجه فرنگی در استان خبرداد و گفت: به طور متوسط هرکیلوگرم گوجه فرنگی در مزارع استان بوشهر ۱۴۰۰ تومان و گوجه فرنگی ربی ۲۰۰ تا ۴۰۰ تومان است.

نوای جنوب:خسرو عمرانی، شهرستان‌های دیر، کنگان، دشتستان و  دشتی  را محل  کشت و برداشت محصول گوجه فرنگی دانست و بیان کرد: بیش‌ترین میزان تولید گوجه‌فرنگی در استان به ترتیب مربوط به شهرستان‌های دیر، دشتی و دشتستان است.

وی، با بیان اینکه امسال 11 هزار و 300 هکتار از اراضی استان تحت کشت محصول گوجه فرنگی قرار گرفته است افزود: پیش بینی می‌شود بیش از 600 هزار تن، محصول گوجه فرنگی از مزارع استان بوشهر برداشت شود.

هجوم ملخ‌های صحرایی خسارتی به محصولات کشاورزی وارد نکرده‌اند

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه هجوم ملخ‌ها خسارتی به محصول گوجه فرنگی وارد نکرده است تصریح کرد: ملخ‌ها اکنون در حالت تخم‌گذاری قرار دارند و اردیبهشت ماه از تخم بیرون می‌آیند و اکنون هیچ خسارتی به محصولات وارد نکرده‌اند.

عمرانی از افت قیمت محصول گوجه‌فرنگی در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: بر اساس ارزیابی انجام شده قیمت هرکیلوگرم گوجه فرنگی درجه یک در مزارع  استان بوشهر به طور متوسط 1300 تا 1400 تومان است.

وی با بیان اینکه قیمت  هرکیلوگرم گوجه فرنگی ربی بین 200 تا 400 تومان است گفت: در راستای حمایت از کشاورزان برای جلوگیری از ضرر تولید کنندگان این محصول، کشاورزان خواستار خرید توافقی و حمایتی هستند.

 اکنون کشاورزان گوجه‌فرنگی استان بوشهر نیاز به توجه ویژه مسئولان در راستای خرید محصول آنان برای عرضه در بازارهای داخلی استان‌های مختلف و کارخانه‌های رب گوجه فرنگی هستند.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
گوجه فرنگی

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار