نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 11 اسفند 1398 - 15:47

نوای جنوب:فشار بزرگ تر اما از سوی مراکز توزیع میوه و تربار در میادین استان های دیگر است که خود را به تندترین شکل نشان می دهد.

نوای جنوب:کسبه بوشهر می گویند شائبه نزدیک شدن کرونا تردد مردم در بازار را بیش از 50 درصد کاهش داده است. به همین دلیل واحدهای صنفی با افت چشمگیر مشتری مواجه شده اند. کم شدن تردد شهروندان درمعابر عمومی و بازار باعث به تعطیلی کشیده شدن موقت تعدادی از واحدهای صنفی شهرستان بوشهر شده است.

به نوشته روابط عمومی اتاق اصناف، کاهش مسافرت های درون شهری ازطرفی باعث رکود آژانس های تاکسی تلفنی، کسبه درون بازار و توریسم شهری بوشهر شده و از دیگر سوموجب کاهش مشتری واحدهای صنفی ای نظیر آرایشگاه های زنانه ومردانه، کافه قنادی ها شده و حتی برعمده فروشان مواد غذایی تاثیراتی جدی داشته است.

با تعطیلی مدارس، تعداد زیادی از عمده فروشان و واحدهای توزیع مواد غذایی که کارشان تجهیز بوفه های مدارس بود در حال حاضر دچار مشکل شده اند. رستوران های بوشهر یا تعطیل کرده اند و یا بخشی از فعالیت خود نظیر میز اُردر را تعطیل کرده اند.

این موارد بر بازار فشار می آورد. فشار بزرگ تر اما از سوی مراکز توزیع میوه و تربار در میادین استان های دیگر است که خود را به تندترین شکل نشان می دهد.

از آنجا که میوه و تربار مشمول قیمت گذاری نیست و قیمت آنها بر اساس عرضه و تقاضا مشخص می شود، قیمت لیمو، پیازِ سیر و زنجبیل نیز شامل همین قاعده کلی است. شایعه گسترده ای در رابطه با تاثیر لیموترش، زنجبیل و سیر بر بهبود کرونا باعث افزایش تصاعدی قیمت این اقلام در مبادی اصلی توزیع میوه و تربار شده است.

از آنجا یی که عمده ترین مبادی تامین زنجبیل و سیر از خارج از کشور است، با افزایش نرخ ارز قیمت این اقلام نیز به شکل بی سابقه ای بالا رفته است.

بررسی فاکتور خرید واحدهای صنفی در سطح شهرستان بوشهر نشان می دهد خرده فروشان میوه و تربار هیچ نقشی در افزایش قیمت این اقلام ندارند.

مشخص نیست این ویروس ناشناخته تا کی می خواهد در جامعه جولان دهد. اما حفظ روحیه و یادآوری این نکته که ما همه از یک پیکره به نام ایران هستیم می تواند باعث همگرایی بیشتری بین مردم شود. با این اقدام مردم با هم مهربان تر خواهند شد.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
کرونا

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار