نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 08 اسفند 1398 - 23:49
دولت: مدرسه ها تعطیل شود سفرها افزایش می یابد

نوای جنوب:وزیر بهداشت از افزایش مسافرت ها در چنین شرایطی انتقاد کرده، وزیر ارتباطات هم توئیتی منتشر کرده که بوی تعطیلی مدارس و دانشگاهها تا پایان سال می دهد، اما...

نوای جنوب: 

  این روزها در کنار تمامی چالش هایی که این «ویروس کرونا» به وجود آورده، تعطیلی مدارس و دانشگاه ها نیز به موضوع جدی خانواده ها مبدل شده است.

  درحالی که این هفته مدارس و دانشگاههای بوشهر مانند بسیاری دیگر از نقاط کشور تعطیل شد، رییس جمهور گفته از شنبه شاهد روال عادی در کشور خواهیم.

اما واقعیت پیش روی جامعه این است که حال و هوای اغلب خانواده ها از نوعی نگرانی از وضعیت بهداشتی مدارس و همچنین دانشجویان بازگشتی از شهرهای آلوده حکایت دارد و بسیاری از آنها از اظهارات رییس جمهور مبنی بر عادی شدن شرایط گلایه دارند.

در این خصوص نظرسنجی از مخاطبان کانال تلگرامی «خلیج فارس» نیز با مخالفت 93 درصدی با بازگشایی مدارس و دانشگاهها از شنبه همراه بود.

احتمال تعطیلی مدارس و دانشگاهها تا پایان سال

جهانپور، روابط عمومی وزارت بهداشت ظهر پنجشنبه گفته: فردا جمعه کمیته فنی استان‌های خاص را معرفی می کند تا مدارس در آنها ۳ روز تعطیل شوند.

وزیرآموزش و پرورش هم گفته: اختیار تعطیل کردن مدارس از شورای تامین استان‌ها سلب و شورای امنیت ملی نیز این موضوع را به ستاد ملی پیشگیری از شیوع کرونا محول کرده، لذا مبنای هرگونه تصمیم و عمل در موضوع کرونا منحصرا در اختیار ستاد پیشگیری است.

به گفته حاجی محسنی، براساس تصمیمات ستاد مذکور هر منطقه‌ای که آلوده باشد، تعطیل اعلام می‌شود.

همچنین دانشگاه خلیج فارس بوشهر اعلام کرده که کلاس هایش تا پایان سال بصورت مجازی و غیرحضوری برگزار می شود، همچنین دروسی که ارائه آنها به صورت مجازی ممکن نباشد در قالب افزایش طول ترم جبران خواهند شد.                           

وزیر ارتباطات هم با انتشار توئیتی، احتمال تعطیلی مدارس و دانشگاهها تا پایان سال را قوی دانست.

آذری جهرمی از پیش‌بینی امکانات ویژه برای آموزش مجازی خبر داد.

چرا برای تعطیلی تردید وجود دارد؟

همان طور که وزیر بهداشت و سخنگوی دولت تصریح کردند، تعطیلی فراگیر مدارس باعث افزایش سفرها و تشدید نگرانی از انتقال ویروس های احتمالی می شود. چنان چه وزیر بهداشت که از این موضوع به شدت ناراحت بود گفت: «متاسفانه در این هفته مشاهده کردیم برخی بدون توجه به پیام‌های بهداشتی مبنی بر سفر نرفتن اما سفرها افزایش یافت. انتظار نداریم وقتی اعلام می‌کنیم قرنطینه شهری اعمال نمی‌کنیم و به شما اعتماد می‌کنیم، از این اعتماد ما را ناامید کنید.»

طبیعتا این نوع سخن گفتن بالاترین مقام بهداشت و درمان کشور از نوعی نگرانی و ناامیدی حکایت دارد که جا دارد مردم به آن توجه کنند.

همچنین در روزهای گذشته افزایش حجم مسافران خصوصا از شهرهای دارای آلودگی کرونا با انتقاد هم استانی ها مواجه شد و درخواست هایی برای محدودیت ورود به استان یا اعمال تست های تب سنجی در مبادی ورودی استان توسط شهروندان مطرح شد.

روز گذشته نیز استاندار از برقراری ایستگاههای تست تب سنجی در ورودی های استان خبر داد، هرچند طبق عکس و فیلم هایی برخی مخاطبان در ورودی های استان این نظارت ها در برخی ساعت ها انجام نمی شود.

خانواده ها چه می کنند؟

از فضای عمومی احساس می شود خانواده ها روزهای آینده فرزندان خود را به مدرسه نخواهند فرستاد و برخی هم آن ها را می فرستند که به طور طبیعی باعث دوگانگی شدید میان خانواده ها و فعالیت های کلاسی می شود. از سوی دیگر برخی منابع معتقدند نظر مسئولان در حوزه بهداشت و درمان تعطیل شدن هرگونه مراکز تجمع است که قطعا مدارس نیز از شمار همین موارد به حساب می آیند اما برای جلوگیری از افزایش سفرها اطلاع رسانی در این زمینه به صورت قطره چکانی و روزانه انجام می شود.

چه باید کرد؟

 در عین حال همان طور که برخی دانشگاه ها تصمیم گرفتند تا پایان سال تعطیل باشند و به میزان روزهای تعطیل شده به انتهای سال تحصیلی اضافه کنند، می توان به وزارت بهداشت پیشنهاد داد تا روشن شدن وضعیت شیوع کرونا این مسئله را مد نظر قرار دهد و البته باید مردم بپذیرند و باور کنند که سفر به ضرر خودشان و دیگران خواهد بود.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
کرونا

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار