کد خبر: 12824 ، سرويس: ستون راست
تاريخ انتشار: 25 بهمن 1398 - 17:54
روز گذشته
اختصاصی نوای جنوب/شهردار خارگ پروژه های عمرانی شهرداری در سال ۱۳۹۸ را تشریح کرد

نوای جنوب:به زودی پروژه بزرگ و شاخص پارک آبی گردشگری جزیره خارگ نیز در دستور این مجموعه قرار می گیرد که اجرای شایسته آن می تواند پروژه ای ماندگار را برای شهروندان شریف خارگ رقم بزند.





نوای جنوب:عبدالحمید صفایی؛ شهردار خارگ در ابتدا با اشاره به رویکرد برنامه محور مجموعه شهرداری در اجرای پروژه ها و حل مشکلات زیرساختی جزیره خارگ اذعان کرد : با توجه به بافت قدیمی شهر و مشکلات زیرساختی که از دیرباز گریبانگیر کالبد عمرانی شهر خارگ بوده است ، از ابتدای دوره مدیریتی بنده با تحلیل و بررسی های متعدد درصدد بکارگیری راهکارهای ریشه کن نمودن آنها برآمدیم.علی رغم محدودیت های اقتصادی حاکم بر جامعه که به نوعی گریبانگیر تمامی سازمان ها است ، اما با همتی دوچندان درصدد اجرای پروژه های درخوری برآمدیم که خوشبختانه با اجرایی شدن برخی از آنها شاهد توسعه کالبد شهری خارگ بودیم و امید داریم با استمرار روند اجرایی سایر پروژه ها در پایان سال ۹۸ و همچنین سال ۹۹ ، گام های شگرف ارتقا و توسعه حوزه شهری و بهبود کیفیت زندگی شهروندان شریف خارگ بیش از پیش ملموس باشد.

مدیریت شهری خارگ با اشاره به پروژه های سال ۹۸ مجموعه شهرداری گفت : پس از نشست های تخصصی متعدد و ارزیابی و بررسی نیازها و اولویت های شهری در سال جاری ، نسبت به تعریف پروژه هایی درخور و شایسته شهر خارگ اقدام نمودیم که بخشی از آنها به مرحله بهره برداری رسیده و بخشی دیگر نیز با روندی قابل قبول به زودی به دریادلان جزیره خارگ تقدیم خواهد شد.

صفایی ادامه داد : احداث ساختمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری خارگ که پس از گذشت پنجاه سال از تأسیس شهرداری خارگ با تخصیص اعتبار ۱۵/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریالی افتتاح شد ، گامی بزرگ در تحقق راهبردها و برنامه های مدون مجموعه شهرداری و شورا بود که به همشهریانمان تقدیم شد. همچنین احداث ساختمان شهربازی سرپوشیده که برای اولین بار در خارگ با درنظرگیری اعتباری معادل ۲۸/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال افتتاح خواهد گردید ، دیگر پروژه شاخصی است که قطعا مورد رضایت شهروندان گرامی قرار خواهد گرفت. اخیرا نیز المان نام جزیره خارگ رونمایی شد که مورد اقبال ویژه اهالی جزیره قرار گرفت. اعتبار درنظر گرفته شده برای این پروژه ۶۵۰/۰۰۰/۰۰۰ بوده است. شهرداری خارگ همچنین با رویکردی محله محور بهسازی اساسی معابر و محلات شهر را در دستور کار خود قرار داد که ماحصل آنها پروژه اجرای کانال دفع آب های سطحی خیابان چاه قندی با اعتبار ۳/۵۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ،  سنگفرش و کانال دفع آب های سطحی بن بست شقایق با اعتبار ۴۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال و کانال دفع آب های سطحی کوچه شهید اسکندری با اعتبار ۲۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال بوده است.

وی در ادامه با اشاره به دیگر پروژه های مجموعه شهرداری در سال جاری اذعان کرد : پروژه محوطه سازی در پارک ساحلی با اجرای آلاچیق ها که پروژه ای درخور و زیبنده شهر خارگ خواهد بود با اعتبار ۱/۸۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال در دست احداث است. قطار ریلی-برقی نیز دیگر خدمتی است که به تازگی با اعتبار ۴۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال به مجموعه پارک ساحلی اضافه گردیده است. یکی از مشکلات دیرینه شهر خارگ که با توجه به شرایط خاص جزیره با برنامه ریزی های به عمل آمده در حال مرتفع شدن است احداث ساختمان مدیریت بحران(انبار آذوقه) است که با درنظرگیری اعتباری معادل ۹/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ریال با روند قابل قبولی سیر پیشرفت فیزیکی خود را دنبال می کند. از دیگر اقداماتی که در حوزه زیباسازی انجام شده و اقبال شهروندان را نیز به دنبال داشته است می توان به پروژه روشنایی خط ساحلی و همچنین چراغ های دفنی معابر سطح شهر با تخصیص اعتبار ۸/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال اشاره کرد.

شهردار خارگ افزود :نصب المان ماشین های قدیمی ، نصب تابلوهای نامگذاری معابر سطح شهر ، اجرای آسفالت خیابان معلم ، اجرای آسفالت خیابان بوستان معلم ، گلکاری مستمر معابر سطح شهر انتشار فراخوان و برگزاری مسابقه طراحی مجتمع فرهنگی آموزشی و طراحی میدان اصلی شهر و بدنه تجاری پیرامونی و برگزاری جشن ها و مراسمات در اعیاد و مناسبت ها از دیگر خدمات اجرا شده توسط شهرداری در سال جاری بوده است. نصب و جانمایی تابلوهای مزین به تمثال شهدای والامقام جزیره خارک ، نصب و جانمایی المان سیمرغ در پارک سیمرغ ، برگزاری اولین جشنواره موسیقی بنادر و جزایر ایران از دیگر اقدامات مجموعه شهرداری در راستای تحقق برنامه های راهبردی این مجموعه بوده است که امید است مورد رضایت شهروندان گرامی قرار گیرد. همچنین با رویکردی اکولوژیک- مبنا و با تکیه بر ظرفیت های ناب جزیره و با باور به اینکه گردشگری می تواند به اقتصاد پویا و فعال شهرها کمک کند به زودی پروژه بزرگ و شاخص پارک آبی گردشگری جزیره خارگ نیز در دستور این مجموعه قرار می گیرد که اجرای شایسته آن می تواند پروژه ای ماندگار را برای شهروندان شریف خارگ رقم بزند.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/12824