کد خبر: 12726 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 20 بهمن 1398 - 15:27
احتمال بارش باران در استان بوشهر دمای هوا کاهش می‌یابد

نوای جنوب:در ساعاتی از وقت امروز با عبور امواج ناپایدار جو از روی استان، بارش خفیف و پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد به خصوص در نقاط جنوبی استان پیش بینی می‌شود.

نوای جنوب:پیام مساعدی کارشناس هواشناسی استان بوشهر گفت:در ساعاتی از وقت امروز با عبور امواج ناپایدار جو از روی استان، بارش خفیف و پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد به خصوص در نقاط جنوبی استان پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین وزش باد شمالی که از شب گذشته در سواحل شمالی و مرکزی آغاز شده، انتظار می‌رود تا پایان هفته و با سرعت بیشتر روی دریا و سواحل استان ادامه یابد و طی این مدت خلیج فارس نیز مواج و متلاطم باشد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: با توجه به بروز پدیده گرد و غبار در مناطقی از خوزستان و جنوب عراق، ورود این پدیده به مناطق شمالی و مرکزی استان دور از انتظار نیست.

وی بیان کرد: روند کاهشی دما از امروز آغاز و تا پایان هفته ادامه خواهد یافت و انتظار می‌رود هوا طی این مدت ۸ تا ۱۵ درجه سردتر شود. کاهش دما در روزهای سه شنبه و چهارشنبه محسوس‌تر است.

مساعدی افزود: طی ساعات آینده آسمان استان کمی تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و احتمال گرد و غبار، گاهی افزایش ابر و در برخی نقاط بویژه نقاط جنوبی استان بارش خفیف و پراکنده باران و گاهی رعد و برق خواهد بود.

وی ادامه داد: جهت وزش باد در سواحل شمالی و مرکزی استان شمال غربی تا شمال با سرعت ۱۴ تا ۳۸ گاهی روی دریا تا ۴۶ کیلومتر در ساعت، در سواحل جنوبی استان جنوب شرقی تا شرقی با سرعت ۸ تا ۳۲ و به طور لحظه‌ای تا ۴۲ کیلومتر در ساعت، از امشب به تدریج شمال شرقی تا شمال غربی با سرعت ۱۴ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: ارتفاع موج دریا در سواحل شمالی و مرکزی ۶۰ تا ۱۲۰ از امشب ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر، سواحل جنوبی امروز ۳۰ تا ۹۰ از امشب ۶۰ تا ۱۲۰ و فراساحل ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/12726