کد خبر: 12435 ، سرويس: ستون راست
تاريخ انتشار: 05 بهمن 1398 - 15:38
شنیده ها
تغییر یک مدیر کل در استان ،ادامه فعالیت کاندیداهای رد صلاحیت شده ،لغو تعطیلی پنجشنبه های یک اداره در استان و شهری در استان که 8ماه شهردار ندارد!

نوای جنوب:وزارت نیرو درنظر دارد یک میلیون کولرهای دو تکه را برای مناطق گرمسیری جنوب سفارش دهد.





نوای جنوب:یکی از ادارات بوشهر قرار است تعطیلی پنجشنبه ها را لغو کند. گویا براساس تصمیم مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک استان، قرار است تعطیلی پنجشنبه های این اداره لغو و از ساعت 8 تا 12 بر سرکار حاضر شوند. هرچند این موضوع می تواند برای ارباب رجوع مناسب باشد، ولی عدم کاهش ساعت کاری این اداره در سایر روزهای هفته و لغو تعطیلی آخر هفته به مذاق برخی کارمندان خوش نیامده است.

تیم قدیمی ایرانجوان بوشهر با اتفاقات عجیبی مواجه شده و مدیریت باشگاه نیز فعالیت مشخصی برای برون رفت از این شرایط نمی کند. این تیم که مدتها در قواره یک مدعی صعود حاضر بود، هفته گذشته در چارچوب لیگ دو کشور، حاضر به سفر به همدان و رویارویی با تیم پاس نشد، موضوعی که ناشی از اعتراض بازیکنان به بدقولی مدیریت باشگاه برای پرداخت قراردادهاست. همچنیین سرپرست و تدارکات تیم نیز در هتلی در تهران برای چند روز گرفتار بودند و دادن مدارک شناسایی آنها منوط به تسویه حساب شد. اگر قرمزپوشان در یک مسابقه دیگر لیگ شرکت نکنند براساس قانون به دو دسته پایی تر سقوط خواهند کرد. البته تمرینات تیم در غیاب سرمربی و با حضور کاپیتان از روز جمعه استارت خورده، ولی با توجه به شرایط ملتهب تیم، باید دید تا پایان فصل چه اتفاقی رخ می دهد.

وزارت نیرو درنظر دارد یک میلیون کولرهای دو تکه را برای مناطق گرمسیری جنوب سفارش دهد. سخنگوی صنعت برق با اشاره به مصصوبه شورای عالی اقتصاد در این خصوص گفته: انتظار می رود با تعویض یک میلیون کولر گازی فرسوده، صرفه جویی ۱۶۰۰مگاواتی برق رقم بخوررد. چرا که بیش از ۲۲ هزار مگاوات از میزان مصرف برق در فصول گرم و در ساعات اوج مصرف، مربوط به وسایل سرمایشی است که به دلیل افزایش تقاضا، این میزان سالانه روبه افزایش است. رجبی مشهدی درخصوص سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای این طرح نیز گفته: میزان سرمایه‌گذاری برای اجرای این طرح ۶۵۰ میلیون دلار پیش‌بینی شده که طی چهار سال به انجام برسد که سهم دولت از این میان ۳۵ درصد تعیین شده که از محل صرفه‌جویی سوخت حاصل از اجرای طرح پرداخت خواهد شد. همچنین ۳۵ درصد از سرمایه‌گذاری‌های مورد نیاز نیز توسط مشترک‌های داوطلب و ۳۰ درصد نیز توسط شرکت توانیر تامین خواهد شد. سخنگوی صنعت برق افزود: سهم مشترکین داوطلب نصب کولرهای پربازده به‌صورت اقساط ۲۴ ماه در قبوض برق مشترکان، پس از نصب کولرهای جدید دریافت خواهد شد.

رخی کارکنان سایت اداری و پشتیبانی پارس شمالی نگران زمزمه های مطرح شده درباره تعطیلی این محل و انتقال به عسلویه هستند. گویا اغلب نیروهای این منطقه عملیاتی ساکن مناطق مرکزی و شمال استان می باشند و دفتر فعلی در روستای هدکان تنگستان را مناسبتر از عسلویه می دانند. درصورت جمع شدن دفتر پارس شمالی، بیم از دست رفتن فرصت اشتغال بومی ها در سال های آینده نیز وجود دارد.

مرحله جدید سود سهام عدالت اواخر بهمن ماه واریز می شود. براساس اعلام اداره کل اقتصاد و دارایی استان، این سود برای مشمولانی پرداخت می شود که شماره شبای خود را در سامانه ثبت کرده اند.

یکی دیگر از مدیران شهرداری بوشهر از سمت خود کنار رفت. گویا قبلا این مدیر شهرداری، برای ارایه توضیحاتی در مورد اختلاس های پیش آمده در شهرداری احضار شده بود، اما خبر می رسد با ارسال پیامی به همکاران، از مسئولیت خود خداحافظی کرده است. امیری شهردار بوشهر در نشست هفته قبل شورای شهر گفته بود: "تا یک ماه آینده با تکمیل تحقیقات اطلاعات مهمی درباره اتفاقات پیش آمده در شهرداری در اختیار شهروندان قرار می گیرد."

مدیرکل شیلات استان بوشهر تغییر کرد. با توجه به بازنشستگی عباسعلی زنده بودی که حدود 4 سال این سمت را در اختیار داشت، علی بازدار جایگزین وی شد. وی قبلا مسئولیت های نظیر حراست و روابط عمومی داشته است.

شهر تاریخی سیراف 8 ماه بدون شهردار مانده است. ظاهرا گزینه هایی که قبلا معرفی شده، مورد تایید استانداری برای صدور حکم قرار نگرفته است. از طرفی طولانی شدن روند اتخاب شهردار، مشکلاتی را در زمینه همکاری مشترک با میراث فرهنگی درخصوص حفاظت از حریم مجموعه تاریخی سیراف، بهسازی و برخی تملک های موردنیاز به وجود آورده و شرایط برای ثبت این محدوده در یونسکو را دشوارتر کرده است. با این حساب بندر کهنی که می‌تواند یکی از دروازه‌های اصلی گردشگری استان باشد، اکنون قریب به هشت ماه است که شهردار ندارد!

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/12435