کد خبر: 12417 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 04 بهمن 1398 - 20:42
سرمای شدید، محصولات کشاورزی استان را تهدید می‌کند

نوای جنوب:مدیر امور حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: به استناد اخطاریه اداره کل هواشناسی استان و باتوجه به تشدید بارندگی‌ها, پیش‌بینی شده است طی روز پنج‌شنبه تا شنبه دمای هوا به طور میانگین ۴ تا ۷ درجه کاهش یابد.

نوای جنوب:احمد سبحانی روز پنجشنبه درگفت‌وگو با ایرنا افزود: براساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان احتمال وزش باد شدید با سرعت بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت وجود دارد بنابرین احتمال خسارت به محصولات کشاورزی در اثر سرمازدگی احساس می‌شود.

سرمای شدید محصولات کشاورزی استان بوشهر را تهدید می‌کند

وی اظهارکرد: در این مدت توصیه می‌شود کشاورزان تولید کننده گوجه فرنگی نسبت به روشن کردن سیستم آبیاری خود در ساعت ۳ تا ۶ صبح و در صورت امکان کشیدن پلاستیک روی ردیف‌های کشت و ایجاد آتش در چند نقطه از مزرعه اقدام کنند.

سبحانی گفت: برای جلوگیری از خسارت سرما زدگی حفاظت از محصولات کشاورزی، کنترل دما و رطوبت در گلخانه‌ها و واحدهای تولیدی دامداری انجام شود.

مدیر امور حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: از آنجا که در ارتفاع‌ها کاهش دما شدیدتر است توصیه می‌شود باغداران شهرستان‌های جم، دشتی، دشتستان و تنگستان در ساعت اوج سرما یعنی از ساعت ۳ تا ۶ صبح نسبت به آبیاری باغ‌های مرکبات خود اقدام کنند.     

سبحانی توصیه کرد: گلخانه‌داران نیز نسبت به گرمایش گلخانه‌های خود اقدام کنند.

مدیرامورحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تاکید کرد: کشاورزان توجه داشته باشند در روزهای اخیر به دلیل سرمای هوا، در هیچ محصولی تغذیه با کودهای ماکرو و میکرو را انجام ندهند چون ممکن است باعث اختلال در فیزیولوژی محصول زراعی یا باغی آنها شود.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/12417