کد خبر: 12245 ، سرويس: سایر اخبار
تاريخ انتشار: 26 دي 1398 - 13:52
ورود سامانه جدید، افزایش بارش‌ها و کاهش دمای هوا

نوای جنوب: کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی از شمال و شمال‌غرب گفت: بیشتر مناطق کشور طی هفته آتی تحت تاثیر این سامانه بارشی میزبان باران و در ارتفاعات به دلیل افت دما برف خواهند بود.

نوای جنوب:

 			 				 					ورود سامانه جدید، افزایش بارش‌ها و کاهش دمای هوا

  کبری رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: جو بیشتر مناطق کشور امروز (پنجشنبه) غالب و پایدار است، اما موج‌های ضعیفی در شمال و شمال غرب دیده می شود که موجب بارش‌های پراکنده در نیمه غربی سواحل گیلان و غرب مازندران همچنین در ارتفاعات البرز و برخی شهرها مانند اردبیل به صورت بارش برف می شود.

وی ادامه داد: از فردا با ورود سامانه بارشی جدیدی از شمال و شمال غرب، مناطق مختلفی با بارش باران روبرو می شوند و این سامانه از روز شنبه به مرکز و جنوب کشور می رسد بر این اساس شمال استان خوزستان، استان کهکیلویه و بویر احمد، جنوب استان ایلام، جنوب استان مرکزی، شمال کرمانشاه، غرب استان کردستان و جنوب آذربایجان غربی میزبان باران خواهند بود که در استان های خوزستان و شمال بوشهر موجب آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها می شود، همچنین پیش بینی می کنیم بارش باران در استان های جنوبی به شکل رعدوبرقی باشد.

به گفته رفیعی شرق و جنوب شرقی کشور طی روزهای آینده از فردا تا یکشنبه آتی (۲۹ دی) با وزش باد شدید روبرو هستند.

این کارشناس سازمان هواشناسی با پیش بینی کاهش دمای هوا گفت: هوای سردی که از هفته گذشته بر کشور حاکم شده تا اواسط هفته آینده استمرار خواهد داشت و در بعضی مناطق هوا سردتر خواهد شد.

وضعیت هوای پایتخت؛ امروز برای گروه‌های حساس ناسالم

وی با اشاره به وضعیت هوای تهران گفت: هوای پایتخت امروز برای گروه های حساس از جمله کودکان، سالمندان و بیماران ناسالم است ولی از فردا شب با ورود سامانه بارشی شاهد بارش های پراکنده خواهیم بود که این بارش ها تا اوایل هفته آینده به ویژه شنبه و یکشنبه آتی با افت دما شکل برف به خود خواهد گرفت.

رفیعی در مورد گرم‌ترین و سردترین مناطق کشور طی ۲۴ ساعت آینده گفت: ارومیه با دمای ۱۱ درجه زیرصفر صبح امروز سردترین مرکز استان و بندرعباس با دما ۲۸ درجه بالای صفر گرم ترین نقطه کشور بودند. دمای هوای تهران نیز امروز بین بیشینه ۸ درجه و کمینه ۲ درجه بالای صفر خواهد بود و صبح فردا به صفر درجه می رسد.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/12245