کد خبر: 12183 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 23 دي 1398 - 18:34
عضو شورا:: آبرویمان در خطر است؛ شهردار را باید پاسخگو کنیم!عضو دیگر شورا:چرا قبلا سکوت کردید؟

نوای جنوب: این روزها انتقادات شورانشینان از شهردار بوشهر افزایش یافته، ضمن اینکه نورالدین امیری از سه هفته گذشته در عمارت امیریه آفتابی نشده است، درست از زمانی که در حین خروج از جلسه شورا، شهروندی معترض خبرساز شد.به سمت وی بنزین ریخت و خبرساز شد.

نوای جنوب: این روزها انتقادات شورانشینان از شهردار بوشهر افزایش یافته، ضمن اینکه نورالدین امیری از سه هفته گذشته در عمارت امیریه آفتابی نشده است، درست از زمانی که در حین خروج از جلسه شورا، شهروندی معترض خبرساز شد.به سمت وی بنزین ریخت و خبرساز شد.در جلسه هفته گذشته شورای شهر، عبدالخالق برزگرزاده از رها کردن تیم شاهین توسط شهردار انتقاد کرد، ندا عبدالله زاده نیز حرفهای وی را تایید نمود.

کیوان هاشم زاده عضو شورای شهر بوشهر نیز در نطق خود با بیان اینکه بسیاری از پیمانکاران پروژه ها را رها کرده اند، گفت: ما در شورای شهر هم در این وضعیت مقصریم، هم افزایش اختیارات مالی شهردار اشتباه بوده، هم برخی اعتبارات که مصوب می کنیم و پول هایی که مشخص نیست چگونه هزینه می شود.

وی ادامه داد: بدون رودربایستی ما هر 9 عضو شورای شهر آبرویمان نزد مردم به خطر افتاده، از طرفی یک میلیاردتومان بابت میدان روبروی پارک شغاب هزینه می کنیم که ضرورت ندارد. با این حال شهردار هم پاسخگو نیست که باید وی را پاسخگو کنیم، چون آبروی ما نزد شهروندان بابت عملکرد شهرداری به خطر افتاده است.

اکبر توسلی نیز با انتقاد از ضعف نظارت شورا، خطاب به هاشم زاده پرسید: چرا شورا قبلا درباره شهرداری سکوت اختیار کرده و حالا که 80 درصد میدان روبروی پارک شغاب که مصوبه شورای ترافیک هم ندارد طی شده، درخواست برگشت به عقب می کند.

هاشم زاده هم پاسخ داد: من در کلنگ زنی این طرح نبوده ام و الان هم هدفم پاسخگو کردن شهردار است.

وی با بیان اینکه ایده میدان روبروی پارک شغاب طبق اظهارات شهردار براساس پیشنهاد یک راننده تاکسی بوده و نمی دانیم چه ضرورتی غیر از این داشته، ادامه داد: از کارهای غیرضروری موارد دیگری هم داریم. اگر شهرداران قبلی در فعالیت خود مسائل شهرسازی و فنی را لحاظ نمی کردند توجیه اش این بود که متخصص نیستند، ولی درباره آقای امیری که دکترای شهرسازی است چه بگوییم.

عبدالخالق برزگرزاده نیز ایجاد میدان روبروی پارک شغاب را بدون بررسی همه جانبه دانست و از شهرداری خواست تا آمار تصادفات در اطراف این میدان بعد از شروع پروژه را از پلیس راهور استعلام کند، ضمن اینکه اکنون تردد در این نقطه را مختل شده و بررسی ها نشان می دهد بعد از اتمام پروژه هم مشکلات ترافیکی بیشتر خواهد بود.

با این حال، چارکی جانشین شهردار که در جلسه حضور داشت، خواستار آن شد که مواردی که نیاز به پاسخگویی شهردار دارد، در جلسه ای با حضور وی مطرح شود.

وی بیان کرد: قطعا میدان روبروی شغاب مجوز شورای ترافیک و کمیسیون ماده 5 را دارد.

ندا عبدالله زاده عضو شورا نیز خطاب به همکارانش گفت: شک نکنید شهردار همه مجوزها را می گیرد، چون جرات کار بدون مجوز ندارد.

در همین حال دولابی عضو شورا خطاب به هاشم زاده گفت: هرچند ایده میدان روبروی شغاب را یک راننده تاکسی به شهردار داد تا ترافیک ساماندهی شود، ولی قطعا مراحل بعد کارشناسی و مجوز کارگروه ترافیک گرفته شد.

چارکی همچنین درباره تذکر نصرتی پیرامون آسفالت نیز اظهار داشت: شهرداری سهم 10 درصدی اش برای خرید قیر از بورس را در حساب مشترک با راه و شهرسازی قرار داد که همزمان حساب مذکور به دلیل بدهی تامین اجتماعی توقیف شد و امتیاز خرید قیر شهرداری نیز سوخت گردید.

اکبر توسلی هم در نطق خود خواستار توجه شهرداری به رفاه کارکنان و ارسال لایحه ای به این منظور شد.

وی همچنین از رها شدن طولانی مدت گودال های ساخت و ساز در نقاط مختلف شهر انتقاد کرده و خواستار تعیین تکلیف آنها توسط شهرداری شد، چرا که در زمان بارندگی موجب جمع شدن آب و خسارت به ملک های مجاور می شوند و در سایر فصول سایر محل جمع شدن حشرات موذی و حیوانات می شود.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/12183