کد خبر: 12178 ، سرويس: ستون راست
تاريخ انتشار: 23 دي 1398 - 18:09
پلیس فتا خبر داد
از شناسایی و دستگیری عامل ایجاد مزاحمت و انتشارعکس‌های خانوادگی در بوشهر

 

نوای جنوب:رئیس پلیس فتا بوشهر از شناسایی و دستگیری عامل ایجاد مزاحمت و انتشارعکس‌های خانوادگی یکی از شهروندان در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر داد.





نوای جنوب:رئیس پلیس فتا بوشهر از شناسایی و دستگیری عامل ایجاد مزاحمت و انتشارعکس‌های خانوادگی یکی از شهروندان در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر داد.
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا؛ سرهنگ قاسمی رئیس پلیس فتا بوشهر در این خصوص گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان خانم جوان مبنی بر اینکه صفحه شخصی اینستاگرام با آدرس ID معلوم از دسترس وی خارج شده و کاربر متخلف با بارگذاری مطالب و کامنت‌های(comment)غیرواقعی در زیرعکس‌های خصوصی‌اش ، باعث هتک حیثیت و مزاحمت برای وی شده است، بررسی موضوع در دستور کار مأموران این پلیس قرار گرفت.
وی ضمن بیان اینکه با انجام اقدام‌های فنی و تخصصی ویژه ،متهم مورد شناسایی قرار گرفت و ضمن هماهنگی با مقام قضایی دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد،ادامه داد: در بازجویی‌های اولیه متهم با مشاهده مستندات به جرم خود اعتراف کرد.
این مقام انتظامی اظهار داشت: متهم در ادامه تحقیقات عنوان کرد، که علاقه یک‌ طرفه نسبت به شاکیه داشته و دسترسی‌هایی که به واسطه محیط کارم داشتم باعث شد به صفحه شخصی شاکیه دسترسی پیدا کرده و با ایجاد پستهای جدید در صفحه شخصی اینستاگرام وی و با انگیزه علاقه و دوستی و با هدف نزدیک شدن به او ،اقدام به بارگذاری و درج مطالب مذکور کردم .
رئیس پلیس فتا بوشهر خاطرنشان کرد: کاربران باید در نگهداری عکس‌ها و اطلاعات محرمانه خود جدیت داشته باشند و از در اختیار قرار دادن آن‌ها به دیگران حتی نزدیکان خود ، خودداری کرده و آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی منتشر نکنند ، چرا که این امر زمینه را برای سوء استفاده‌های بعدی توسط افراد فرصت‌طلب ایجاد می‌کند.
رئیس پلیس فتا بوشهر افزود: انتشار تصاویر خصوصی و تهدید در فضای مجازی جرم بوده و پلیس فتا با افرادی که اقدام به رفتارهای مجرمانه در فضای مجازی و سوء‌استفاده از اطلاعات و تصاویر شخصی افراد می‌کنند به شدت برابر قانون برخورد خواهد کرد.
سرهنگ قاسمی گفت: پلیس فتا آمادگی مقابله با جرایم رایانه‌ای را دارد و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مواجهه با موارد مشکوک مراتب را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/12178