کد خبر: 12168 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 22 دي 1398 - 21:29
هشدار هواشناسی درباره تردد شناورهای کوچک و تفریحی در خلیج فارس

نوای جنوب:مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بر لزوم پرهیز از تردد شناورهای کوچک و تفریحی در خلیج فارس تاکید کرد و گفت: احتمال ریزش تگرگ در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه وجود دارد

نوای جنوب:فرج‌الله شکوهی‌پور   اظهار داشت: طی روز سه شنبه با عبور موجی ناپایدار از تراز میانی جو، ضمن افزایش سرعت باد و پوشش ابر وقوع بارش باران، وزش باد نسبتاً شدید گاهی رگبار باران و رعد و برق عمدتاً بر روی دریا، نوار ساحلی و مناطق شرقی استان پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: بر اثر فعالیت این سامانه شاهد وزش باد نسبتاً شدید، مواج و متلاطم شدن دریا، بارش باران و احتمال ریزش تگرگ در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر محل و منطقه اثر این سامانه را خلیج فارس و سطح استان عمدتاً نوار ساحلی و مناطق شرقی استان دانست و افزود: از ظهر سه شنبه تا اوایل وقت چهارشنبه به سبب وزش باد نسبتاً شدید شمال غربی تا شمال شرقی افزایش ارتفاع موج دریا پیش بینی می‌شود.

وی بیان کرد: روز سه شنبه به سبب بارش باران گاهی رگبار باران و رعدوبرق احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی پیش‌بینی می‌شود.

شکوهی‌پور ادامه داد: به سبب وزش باد نسبتاً شدید و تلاطم دریا، از ترددهای دریایی بویژه تردد شناورهای کوچک و تفریحی و مسافری طی این مدت اجتناب شود.

وی افزود: به سبب بارش باران و احتمال تگرگ و آب‌گرفتگی معابر عمومی، ضمن اقدامات پیشگیرانه برای عدم اختلال در ترددهای شهری، نسبت به حفاظت از محصولات کشاورزی نیز اقدامات لازم اندیشیده شود.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/12168