کد خبر: 12121 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 20 دي 1398 - 11:11
باران شدید دراستان بوشهر

نوای جنوب:مدیر کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به ورود سامانه بارشی به استان از عصر دیروز نسبت‌به آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی‌شدن مسیل‌ها، وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج و کاهش دما هشدار داد.

نوای جنوب:

فرج‌الله شکوهی‌پور گفت:  بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد با نفوذ تدریجی سیستم ناپایدار به جو استان  سرعت وزش باد‌های جنوبی در شمال و مرکز خلیج فارس به‌طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است.

وی افزود: امشب و فردا به سبب وزش باد‌های شدید جنوبی و بتدریج از روز جمعه تا اواسط روز دوشنبه آینده به سبب وزش باد‌های شدید شمال غربی دریا مواج و متلاطم خواهد بود که پیش‌بینی می‌شود سرعت باد به بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع موج به بیش از دو و نیم  متر افزایش یابد.

مدیر کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: با تقویت سامانه بارشی  فردا نیز  بارندگی‌ها به تناوب در سطح استان تداوم می‌یابد و شاهد بارش باران، گاهی رگبار باران و رعدوبرق با احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی منتهی به استان و ریزش تگرگ در مناطق مستعد خواهیم بود.

وی تاکید کرد: به مردم و کوهنوردان توصیه می‌شود طی مدت مذکور از صعود به ارتفاعات و قرار گرفتن در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

شکوهی‌پور گفت: با خروج تدریجی سامانه بارشی و شمالی شدن جریانات جوی، دما بین ۴ تا ۸ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد که توصیه می‌شود اقدامات لازم را برای حفاظت از محصولات کشاورزی و واحد‌های تولیدی دامداری انجام شود.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/12121