کد خبر: 12037 ، سرويس: اخبار استان فارس
تاريخ انتشار: 16 دي 1398 - 22:26
بزرگراه کوهسار شیراز مهدی به بزرگراه «سپهبد قاسم سلیمانی» تغییر نام داد

نوای جنوب:یکصد و هفدهمین جلسه صحن علنی شورای شهر شیراز به صورت فوق‌العاده با طرحی دوفوریتی مبنی بر نامگذاری یکی معابر این شهر به نام شهید سپهبد قاسم سلیمانی، برگزار شد.

نوای جنوب:یکصد و هفدهمین جلسه صحن علنی شورای شهر شیراز ظهر امروز به صورت فوق‌العاده با طرحی دوفوریتی مبنی بر نامگذاری یکی معابر این شهر به نام شهید سپهبد قاسم سلیمانی، برگزار شد.


عضو کمیسیون نامگذاری معابر در توضیح ضرورت این طرح اظهار داشت: در روزهای گذشته با انبوهی از مطالبات مردمی برای نامگذاری معبر و سازه‌ای به نام سردار سلیمانی مواجه بودیم تا یادگاری از ایشان در شهر ما بماند.

سعید نظری افزود: بلوار رحمت و کوهسار مهدی، پیشنهاد اعضای شورای شهر برای این امر است؛ کوهسار مهدی اتوبانی است که از بلوار جمهوری اسلامی آغاز شده و در صورت بهره‌برداری از آزاد راه شیراز-اصفهان به بزرگراهی مهم تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: بلوار رحمت نیز به دلیل وجود گلزار شهدا و اینکه سردار سلیمانی بارها برای زیارت قبور شهدا به آنجا رفته‌اند، نیز برای نامگذاری به نام این شهید، مناسب است.

نظری عنوان کرد: از این دو پیشنهاد، کوهسار مهدی به دلیل اینکه رویکرد فرهنگی و ورزشی دارد و هنوز معابر آن نامگذاری نشده، مناسب‌تر است.

علی ناصری، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری، نیز  در موافقت با این طرح تصریح کرد: ابر پروژه کوهسار مهدی توسط همکاران این سردار در قرارگاه خاتم‌الانبیا سپاه پاسداران و با همکاری شهرداری در حال ساخت و تکمیل است و در آینده نزدیک با افتتاح آزاد راه شیراز-اصفهان،  بزرگراه مهدی به شاهراه ارتباطی شمال غرب به مرکز و جنوب غرب شیراز تبدیل می‌شود.
همچنین شهردار شیراز با اشاره به خواست مردم برای نامگذاری معبری در این شهر به نام سردار سلیمانی با پیشنهاد کوهسار مهدی، بیان کرد: بزرگراه مهدی از تقاطع جام‌جم تا تقاطع شهدای انقلاب به طول  هفت کیلومتر است و با تکمیل آن، این بزرگراه، ورودی اصلی شیراز خواهد بود و انتقال ترافیک از جنوب به شمال شهر به وسیله آن صورت می‌گیرد.

حیدر اسکندرپور افزود: بزودی مسابقه‌ای ملی برای طراحی تندیس سپهبد قاسم سلیمانی برای نصب در ابتدای معبری که به نام این سردار ملی مزین می‌شود، در دستور کار شهرداری خواهد بود.

سعید نظری نیز در پاسخ به درخواست یکی از اعضای شورای شهر برای نامگذاری معبری به نام مجاهد ابومهدی المهندس، فرمانده نیروهای مردمی عراق،  خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه این مجاهد، یک شخصیت خارجی است، باید با وزارت خارجه هماهنگی‌های لازم را به عمل آورد و فعلا در دستور کار شورای شهر شیراز نیست.


اعضای شورای شهر، پیشنهاداتی همچون پل کابلی میدان ولیعصر(عج)، بلوار پاسداران، خیابان دکتر حسابی و بلوار رحمت نیز برای نامگذاری به نام سردار سلیمانی داشتند که در نهایت تغییر نام کوهسار مهدی به نام «شهید سپهبد قاسم سلیمانی»  تصویب شد.
لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/12037