کد خبر: 11934 ، سرويس: اخبار ورزشی
تاريخ انتشار: 12 دي 1398 - 20:09
سرمربی جدید استقلال معرفی شد

نوای جنوب:گزینه محبوب هیات مدیره باشگاه استقلال پس از کش و قوس‌های فراوان هدایت این تیم را برعهده گرفت.

نوای جنوب:

گزینه محبوب هیات مدیره باشگاه استقلال پس از کش و قوس‌های فراوان هدایت این تیم را برعهده گرفت.

 

  بعد از جمع بندی باشگاه استقلال تهران برای معرفی جانشینی آندره آ استراماچونی در نهایت فرهاد مجیدی‌، بازیکن اسبق این تیم به عنوان سرمربی جدید آبی پوشان تهرانی انتخاب شد. این انتخاب در صورتی نهایی شده است که از جواد نکونام و محمد تقوی هم به عنوان سرمربی بعدی نام برده می‌شد. شماره ۷ سابق استقلال در هفته گذشته به توافق با مدیران باشگاه دست پیدا کرده بود تا در صورت عدم بازگشت استراماچونی روی نیمکت این تیم بنشیند اما با مخالفت گسترده هواداران تصمیم گرفت زمانی مناسب این پیشنهاد را بپذیرد. مجیدی به همین بهانه ایران را به مقصد فرانسه ترک کرد تا در شهر پاریس در کلاس‌های مربیگری سطح پیشرفته شرکت کند. 

 

مجیدی پس از پایان دوران حرفه‌ای برای دومین بار در کادرفنی استقلال حضور می‌یابد. این سرمربی ۴۳ ساله در پایان لیگ هجدهم به دنبال برکناری وینفرد شفر به عنوان سرمربی موقت استقلال معرفی شد. مجیدی طی ۴ مسابقه رسمی هدایت تیم سابقش را تجربه کرد و طی ۴۳ روز به عنوان سرمربی موقت به آمار ۳ پیروزی و یک تساوی رسیده بود. او در پایان فصل برای ادامه همکاری با استقلال به توافق نرسید و این تیم را ترک کرد تا پس از آن سرمربیگری تیم المپیک ایران را بپذیرد. سرمربی جوان در تیم امید سرنوشت موفقی نداشت و آنچه که از سوی او دخالت کمیته فنی فدراسیون فوتبال عنوان شده بود سبب شد تا این تیم را ترک کند و حمید استیلی سرمربیگری را بپذیرد.

 

بازیکن محبوب هواداران استقلال به این ترتیب جانشین سرمربی ایتالیایی شد که از خردادماه امسال پس از وینفرد شفر به عنوان سکان دار استقلال معرفی شده بود. استراماچونی ۴۳ ساله در حالی ۶ ماه پس از انتضاب به عنوان یکی از بزرگترین تیم‌های آسیا، پایتخت ایران را به مقصد رم ترک کرد که تجربه سرمربیگری ۱۳ بازی رسمی را روی نیمکت این تیم تجربه کرد و به آمار ۷ برد، ۴ مساوی و ۲ باخت دست پیدا کرده بود. تیم تحت هدایت سرمربی اسبق اینترمیلان طی این مدت به عنوان صدرنشینی لیگ برتر دست پیدا کرد و تا مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی باشگاه‌های کشور هم پیش رفت. استقلال با استراماچونی ۲۶ گل زده و ۱۲گل خورده است.

 

استراماچونی استقلال را به دلیل عدم پرداخت قانونی قراردادش ترک کرده بود. این سرمربی پس از سفر به کشورش و دیدار با سفیر ایران در ایتالیا پس از اینکه طی پروسه‌ای مقداری از قراردادش را دریافت کرده بود، طی نامه‌ای از طریق وکلایش درخواست کرده بود باقی مانده قرارداد را به صورت یکجا دریافت کند که با مخالفت باشگاه استقلال رو به رو شد و همین مساله سبب شد تا او که تصمیم داشت به همکاری با این تیم ادامه بدهد دیگر به تهران برنگردد. او طی چند روز گذشته در حالیکه مدعی است هیچ نماینده‌ای به کشور قطر نفرستاده، از طریق وکیلش با باشگاه در ارتباط بود و حتی تیم مذاکره کننده باشگاه با وکیل ایتالیایی وی روی یک توافقنامه ۹ بندی هم به جمع بندی رسیده بودند که استراماچونی درخصوص آن نظر معینی نداشت تا صبر باشگاه استقلال لبریز شود و ساعاتی قبل به صورت رسمی به همکاری با سرمربی اسبق اسپارتاپراگ پایان بدهد.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/11934