نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 10 دي 1398 - 16:49
صبح امروز برگزار شد

نوای جنوب:علی حسن‌پورروز سه‌شنبه در نشست تشریح و تبیین تخلفات و جرائم انتخاباتی با رویکرد پیشگیرانه در بوشهر افزود: با توجه به اینکه کشور درآستانه تحولی عظیم قرار دارد باید در راستای وحدت و همبستگی آحاد جامعه گام برداریم و از دو قطبی کردن انتخابات خودداری کنیم.

نوای جنوب: دادستان بوشهر گفت: حضور پرشور مردم در عرصه انتخابات به اقتدار و عزت نظام جمهوری اسلامی کمک می‌کند.

علی حسن‌پورروز سه‌شنبه در نشست تشریح و تبیین تخلفات و جرائم انتخاباتی با رویکرد پیشگیرانه در بوشهر افزود: با توجه به اینکه کشور درآستانه تحولی عظیم قرار دارد باید در راستای وحدت و همبستگی آحاد جامعه گام برداریم و از دو قطبی کردن انتخابات خودداری کنیم.

وی تاکید کرد: امروز دشمن با ترفندهای مختلف با هدف کاهش حضور پرشور در پای صندوق‌های رای به دنبال ناامید کردن مردم از نظام است در این ارتباط رسانه‌ها باید با ایجاد روحیه و امید زمینه حضورپررنگ مردم در این صحنه حساس را فراهم کنند.

حسن پور ادامه داد: در مقابل تلاش دشمن برای ایجاد بذر ناامیدی در جامعه و دلسرد کردن مردم انتظار داریم همه رسانه‌ها برای تقویت نظام با ایجاد شور انتخاباتی زمینه حضور مردم را فراهم کنند.

وی تاکید کرد: ایجاد شورانتخاباتی مساوی با تخریب، انتشار مطالب خلاف و اهانت به ارگان‌های نظارتی نیست.

دادستان عمومی و انقلاب استان بوشهر گفت: امروز اهمیت رسانه در اجتماع و تاثیرگذاری آنها برافکار عمومی برکسی پوشیده نیست و نحوه اقدام رسانه می‌تواند افکار عمومی را به سمت مثبت و سازنده و یا سوی دیگری هدایت کند.

حسن‌پور ادامه داد: رسانه‌های کشور در پرتو نظام جمهوری اسلامی فعالیت دارند و هراقدامی که انجام می‌دهند باید در راستای تقویت نظامی که حاصل خون هزاران شهید است، باشد.

وی بیان کرد: همه ما رسالت اطلاع رسانی به افکار عمومی را داریم این درحالی است که باید در مسیر تقویت نظام حرکت کنیم و کاری نکنیم که در بنیان نظام جمهوری اسلامی که ثمره خون شهدا و همت مردم بنا شده خدشه‌ای ایجاد شود.

دادستان عمومی و انقلاب بوشهر شفافیت و سلامت، حضور پرشور، برگزاری انتخاباتی منصفانه و عادلانه،  ایجاد فضای مناسب انتخاباتی و رقابتی سالم، پیشگیر از هرگونه تخلف، ارتکاب جرم و تامین امنیت را از هدف‌های شورای پیشگیری از جرائم انتخاباتی عنوان کرد.

وی اظهار داشت: رقابت انتخاباتی باید در محیطی سالم انجام شود و هرگونه تخریب، توهین و افترا از جمله ابزار انتخابات ناسالم است.

دادستان بوشهر گفت: مهمترین معیار برای رسیدن به این هدف‌ها قانون است و با توجه به اینکه همه مسائل و وظایف مردم، مسئولان، ناظران، کاندیداها و حتی رسانه‌ها در قانون  تشریح شده اگر به قانون تمسک جوییم می‌توانیم انتخابات را براحتی و بدون هیچ مشکلی در روند کار پشت سربگذاریم.

وی تاکید کرد: هدف از برگزاری نشست تشریح و تبیین تخلفات و جرائم انتخاباتی با رویکرد پیشگیرانه این نیست که بخواهیم قانون و مجازات را اعلام کنیم بلکه هدف ایجاد همکاری و تعامل برای برگزاری انتخاباتی خوب و سالم است و دوست نداریم برای هیچ کسی در مرجع قضایی پرونده‌ای تشکیل شود.

وی ادامه داد: امروز رسانه‌ها در معرض خطر هستند و باید مراقب بود که عنوان‌های منتشر شده خلاف واقعیت نباشد زیرا ضمن اینکه به آبرو و حیثیت افراد صدمه وارد می‌شود با عنوان افترا، نشراکاذیب، توهین و تشویش افکار و اذهان عمومی قابلیت پیگیری وجود دارد.

وی خطاب به رسانه‌ها گفت: در آستانه انتخابات رسانه‌های بیگانه با هدف کاهش حضور پرشور مردم و با انتشار نهایی اسامی کاندیداها نسبت به خدمات نظام و مراجعه قانونی اقدام به سیاه‌نمایی می‌کنند.

حسن‌پور افزود: در باره تایید صلاحیت‌ها مراجع قانونی کار قانونی خود را انجام می‌دهند ممکن است مواردی باشد که هیات نظارت تنها به خود فرد اعلام کند و برای  حفظ آبروی فرد از انتشار آن خودداری می‌کند پس رسانه‌ها نباید در راستای چرایی رد صلاحیت‌ها گام بردارند.

وی اضافه کرد: ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی در دادگستری با هدف پیشگیری از جرائم و تذکر تشکیل شده‌است و هدف ما تشکیل پرونده برای هیچ یک از کاندیداها و هواداران نیست.

حسن‌پور با بیان اینکه در دادسرا و دادگاه شعبه ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی تشکیل شده‌است گفت: اگر موردی از تخلف مشاهده شد از سوی این ستاد تذکر لازم داده می‌شود و تلاش ما این است که پرونده‌ای دردادسرا و دادگاه ایجاد نشود.

وی بیان کرد: هدف همه مجریان امر انتخابات حرکت در مسیر تقویت وحدت و همبستگی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: امروز کشور درآستانه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار دارد و برگزاری انتخابات سالم و آزاد از جمله نشانه‌های دموکراسی به شمار می‌رود که در این بین نقش رسانه‌ها بسیار مهم و اثر گذار است.

فاطمه کرمپور افزود: نقش رسانه‌ها در آگاهی و روشنی بخشی به جامعه بسیار مهم و اساسی است و باید نهایت تلاش خود را در ایجاد فضای سالم برای هرچه بهتر برگزار کردن انتخابات داشته باشند.

وی تاکید کرد: در این شرایط انتظار می‌رود رسانه‌ها برای حفظ سلامت، جلب مشارکت سیاسی و جلوگیری از هرگونه ایجاد التهاب در جامعه پیشگیری کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر برضرورت همکاری رسانه‌ها در برگزاری انتخاباتی آزاد، شفاف و سالم تاکید کرد.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند ماه امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود که تاکنون مراحل ثبت نام داوطلبان و احراز صلاحیت آنها در هیات‌های اجرایی به انجام رسیده و هم‌اکنون در هیات‌های نظارت در دست بررسی است.

 














































کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
انتخابات

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار