کد خبر: 11692 ، سرويس: اخبار استان فارس
تاريخ انتشار: 30 آذر 1398 - 14:41
کاندیداها با شعارهای پوچ به دنبال عوام‌فریبی نباشند

نوای جنوب:حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر با اشاره به آیات قرآنی و روایات اسلامی بر لزوم دقت در پذیرش و باور اخبار و سخنان تأکید کرد و اظهار داشت: پیش از هر عمل و قضاوتی در مورد صحت و درستی خبر شنیده‌شده مطمئن شوید و با آبروی افراد بازی نکرده و به آن‌ها آسیبی نرسانید.

نوای جنوب:

کاندیداها با شعارهای پوچ به دنبال عوام‌فریبی نباشند
اقلید
حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر با اشاره به آیات قرآنی و روایات اسلامی بر لزوم دقت در پذیرش و باور اخبار و سخنان تأکید کرد و اظهار داشت: پیش از هر عمل و قضاوتی در مورد صحت و درستی خبر شنیده‌شده مطمئن شوید و با آبروی افراد بازی نکرده و به آن‌ها آسیبی نرسانید.
حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی از اهمیت و جایگاه انتخابات و ارزش آن سخن گفت و با اشاره به حساسیت دشمن به این امر تصریح کرد: به تعویق افتادن انتخابات، برگزاری مجدد آن (فتنه 88)، کم‌رنگ نشان دادن و بی‌اهمیت جلوه دادن انتخابات و تلاش برای عدم حضور حداکثری مردم، هزینه‌های هنگفت برای استحاله انقلاب اسلامی و...ازجمله توطئه‌های دشمن علیه نظام، انقلاب و مردم جمهوری اسلامی ایران است.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران موجب شد که دست آمریکا از کشور ما قطع شود، منافعش در منطقه به خطر بیفتد، در دنیا تحقیر شود (سرنگونی پهباد، دستگیری جاسوس‌ها و ملوانان و...) و به‌جایی رسید فرمانده سپاه و ارتش ما به آن‌ها اخطار می‌دهند، ازاین‌رو در فکر ضربه زدن به نظام و مردم ما بوده و هست.
امام‌جمعه اقلید سپس بر لزوم دقت و توجه کاندیداها و نامزدهای انتخابات تأکید کرد و گفت: دقت کنید حرف و شعار عملی داشته و با استفاده از راهکارها و راهبردهای امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری وارد میدان شده و با شعارهای پوچ، به دنبال عوام‌فریبی نباشید.
طالبی تصریح کرد: همه باید مراقب باشیم تا گرفتار آدرس‌های غلط و اشتباه نشویم چراکه تاوان سنگینی دارد.
خطیب جمعه اقلید افزود: کاندیداها نباید به خبرهایی که از رقبایشان علیه آن‌ها می‌آورند یا در فضای مجازی می‌نویسند، ترتیب اثر دهند و با آبروی همدیگر بازی کنند.
وی خطاب به کاندیداها و با بیان اینکه سعی کنید علیه همدیگر موضع نگیرید، تصریح کرد: مواظب برخی از اطرافیان خود باشید که نه خیر و منفعت شما را می‌خواهند و نه به دنبال آبرو و منفعت نظام هستند.
امام‌جمعه اقلید از پذیرایی‌های آن‌چنانی و تبلیغات بیش‌ازاندازه و کاروان‌های تبلیغاتی و...برخی کاندیداها انتقاد کرد و بیان داشت: مردم هوشیار بوده و حساس هستند.
طالبی در پایان سخنان خود بر لزوم دقت هیأت نظارت در بررسی صلاحیت کاندیداها تأکید کرد و عنوان داشت: ممکن است برخی افراد در این بررسی‌ها، سخن ناحقی بزنند، ازاین‌رو لازم است که هیأت نظارت با دقت کافی در این عرصه قدم بردارد تا با آبروی کسی بازی نشود چراکه ریختن آبرو در حکم ریختن خون افراد است.
گراش

امام جمعه گراش در خطبه اول با اشاره به جریان گفتگوی شیاطین با ابلیس پس از بعثت نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله درخصوص یاس و ناامیدی از گمراهی مردم گفت: «ابلیس به یاران خود گفت دلبستگی بنی آدم را پیدا کنید از این طریق می توان او را گمراه کرد. دلبستگی بنی آدم دنیا بود. شیطان با دو محور شهوت و ثروت درصدد گمراهی بنی آدم است، از مقولات آن کسب و کار است که با حرام خواری و حق الناس شیطان را به نتیجه می رساند.»بخشایش پور در ادامه افزود:  «حق الناس ظلمی است که دامن انسان را خواهد گرفت. امام صادق علیه السلام می فرمایند:  «از آه کسی که غیر خدا یاری ندارد بترسید» با توجه به این حدیث و با توجه به اینکه دنیا عالم عمل و عکس العمل است حق کسی راضایع کردی باید منتظر جواب خدا باشند
حجه الاسلام بخشایش پور در خطبه دوم ضمن سپاس از درگاه الهی به خاطر نزول باران از بسیجیان نهادها و مسئولانی که در امر خدمت رسانی مخلصانه تلاش کردند تشکر کرده و از مدیریت بحران شهرستان خواستند ضمن بررسی مشکلات ایجاد شده برای خانواده ها خسارات ناشی از باران را برای ایشان جبران نمایند همچنین از مردم خیر اندیش شهرستان خواستند جهت ی و ساخت خانه‌های خانواده‌های مستضعف بی تفاوت نباشند زیرا اگر اهل ترحم نباشیم، آخرت مورد ترحم قرار نخواهیم گرفت.
 امام جمعه گراش در ادامه به  توطئه اسرائيلي آمریکایی با پا دویی خود فروخته ها اشاره کرده و افزود این چیز تازه ای نیست،  و استكبار برای تضعیف جبهه مقاومت در کشورهای اسلامی مثل لبنان و عراق فتنه ای برای بی ثباتی و سردرگمی آنها طراحی کرده است تا تنفس مصنوعی امنیتی برای اسرائیل ایجاد کند. در کشور خودمان هم یکی از اهداف، بی دولت سازی بود تا یک عده اصلاح طلب جایگاه خود را از مقصر به طلبکار تغییر دهند. 
وی در ادامه به طرح استیضاح ریاست جمهوری اشاره کرده و گفت این طرح در سال 96 پس از بی ثباتی در قیمت ارز کلید خورد. هم اکنون نیر پس از بی تدبیری دولت در قیمت بنزین و آشوبها و مشکلات ناشی از آن، طرح استیضاح ریاست‌جمهوری مطرح شده است. البته ما برحسب مطالبات رهبری انتقادهایی به دولت داریم، از اینکه رشد علم و فناوری سیر قهقرایی گرفته، از اینکه هر زمان به مشکل می خورند بودجه بخش علم و فرهنگ را کاهش می‌دهند، اما با این وجود سقوط دولت یعنی بی ثباتی کشور، دولت باید بماند و پاسخگو باشد.
بخشایش پور در بخش پایانی خطبه دوم نقدی هم به مساله انتخابات زده و بیان داشتند که انتخابات مسئله مشترک دموکراسی اسلامی و دموکراسی لیبرال است.، اما ماهیت آن دو متفاوت می باشد؛ در یکی رسیدن به قدرت و در دیگری مشارکت سیاسی برای عمل به تکلیف هدف است. اگر کسی برای عمل به تکلیف بیاید متوسل به دروغ و فریب و هزینه کلان نخواهد شد.
در آخر از نامزدهای انتخابات خواستند قبل از مساله تعیین صلاحیت و زمان تبلیغات دست به تبلیغ و سرکشی به مناطق نزنند زیرا نوعی ساختار شکنی است و این زیبنده نیست.
مرودشت 
حجت الاسلام والمسلیمن ابراهیم کلانتری امام جمعه موقت مرودشت در خطبه های این هفته خود ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوی الهی وترک محرمات ،امانت دار بودن وصدق در گفتار را از ویژگی های انسان های مومن برشمرد.
کلانتری در ادامه خطاببه مسئولان و با بیان اینکه مردم در تنگنا وسختی هستند،بیان داشت :مسئولان بدانند که این مردم برای حفظ وپابرجا ماندن نظام از مال وجان وناموس خود گذشته وجوانان رشید خود را تقدیم نظام کردند،بنابراین شایسته نیست که در تنگنا وسختی قرار گرفته وخدای نکرده مورد اجحاف قرار گیرند .
وی در ادامه فرا رسیدن 7 دی ماه سالرزو فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل نهضت سواد آموزی ،را تبریک واین حرکت ارزشمند را مایه مباهات وافتخار نظام اسلامی دانست وافزود:هر آنچه جامعه اسلامی ما باسواد تر باشددر مقابل ظلم ظالمین بیشتر مقاومت خواهد کرد.
خطیب جمعه موقت مرودشت در ادامه به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در جمع کنگره 6200شهید استان مرکزی اشاره نمود وافزود: رهبر انقلاب اسلامی در این پیام خود ،برجسته‌تر و درخشنده‌تر شدن یاد شهیدان را روحیه‌بخش، امیدبخش و جهت‌بخش خوانده و خاطرنشان کرد: از جمله مواردی که باید در ثبت خاطرات خانواده‌های شهدا موضوع سؤال و بررسی قرار بگیرد، انگیزه‌های آنان از موافقت با حضور فرزندان و همسرانشان در میدان جهاد در راه خدا است.
وی در ادامه ،انگیزه‌ی شهیدان از جهاد را کسب رضای الهی و ذکر و نام حضرت سیدالشهدا (علیه‌السلام) برشمرد و افزود: نباید اجازه دادکه این حقایقِ برجسته، کهنه و فراموش شود، و یا مجالی برای انکار آنها به وجود آید، همچنان‌که امروز برخی افراد، پاره‌ای از بیّنات انقلاب را صراحتاً انکار میکنند.
کلانتری تصریح کرد:رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به حضور پرشمار عناصر جوان فرهنگی در سراسر کشور، دست‌اندرکاران این کنگره را به ترویج ذخایر معنوی بزرگان همچون آثار، دروس و نصایح اخلاقی آیت الله تألهی برای تربیت جوانان در صراط مستقیم توصیه نموده و خاطرنشان کرد: تجلیل از این بزرگواران تجلیل از دین، اخلاق، عرفان، معنویت و معارف حقیقی الهی است که این کار برای کشور ما لازم می باشد.
وی در ادامه فرا رسیدن 4 دی ماه مصادف با 25 دسامبر، سالگرد ميلاد حضرت‌ عيسي‌ مسيح‌ پيامبر بزرگوار را كه‌ آغاز سال‌ جديد ميلادي‌ است‌ به‌ همه‌ي‌ مسيحيان‌ و مسلمانان‌ جهان‌ بويژه‌ به‌ هم‌ ميهنان‌ مسيحي‌ تبريك‌ گفت.
 کلانتری بیان کرد:آن‌ پيامبر برگزيده‌ي‌ خدا، مردم‌ را به‌ راه‌ خدا كه‌ راه‌ خوشبختي‌ انسان‌ است‌ دعوت‌ مي‌كرد و از پيروي‌ هوا و هوس‌ و آلودن‌ صفاي‌ روح‌ انسان‌ به‌ زشتي‌ و ستم‌ و بدكرداري‌، برحذر مي‌داشت‌.
وی افزود: پيروي‌ از حضرت‌ عيسي‌ عليه‌السلام‌ لازمه‌اش‌ طرفداري‌ از حق‌ و بيزاري‌ از قدرتهاي‌ ضد حق‌ است‌ و اميد است‌ كه‌ مسيحيان‌ و مسلمانان‌ در هر نقطه‌ي‌ جهان‌، اين‌ درس‌ بزرگ‌ حضرت‌ مسيح‌ عليه‌ السلام‌ را در زندگي‌ و عمل‌ خود زنده‌ بدارند.
کلانتری در ادامه ضمن اشاره به سالروز حادثه تاسف برانگیز زلزله بم وروز ایمنی ،بیان کرد: زلزله بم درس‌ها و ناگفته‌های زیادی دارد؛ ناگفته‌هایی که تا سال‌ها هربار گوشه‌ای از آن در رسانه‌ها منتشر می‌شود و بعضی‌ها نیز برای همیشه مثل یک راز باقی می‌مانند و درس‌های زیادی که مهم‌ترینش همین تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور است.
وی بیان داشت : باید به همان میزان که به اقدامات پس از وقوع زمین‌لرزه توجه می‌شود به اقدامات قبل از آن هم توجه کنیم؛ مهم‌ترین راه پیشگیری از زلزله و کاهش آسیب های ناشی از آن مقاوم‌سازی ساختمان‌هاست، باید عامل خطر را از بین ببریم و در مورد زلزله و حتی بسیاری از حوادث دبگر عامل خطر ساختمان‌ها و سازه‌های غیرمقاوم هستند، باید بافت فرسوده را از بین برد و بر ساخت و سازهای جدید نظارت بیشتری صورت گیرد.
خطیب جمعه مرودشت در انتهای خطبه های خود از زحمات 5 ساله باقر بوستانی دادستان سابق مرودشت تقدیر وتشکر کرد وهمچنین ورود آقای حسن زارع به عنوان دادستان جدید شهرستان مرودشت را خیر مقدم واز خداوند متعال برای وی آرزوی موفقیت وارائه راه حل های مناسب از سوی این بزرگوار را در جهت گره گشایی از مشکلات مردم خواستار شد.
کوار 

حجت الاسلام والمسلمین گشول در ابتدای خطبه همه را به توبه و استغفار از گناه و تقوای الهی دعوت نمود و در ادامه با بیان آیاتی از سوره بقره گفت: هرکس که باتقوا باشد و اهل استغفار و توبه از گناه باشد و رعایت احکام و حدود الهی بکند خداوند او را هدایت می کند و در ادامه شخص متقی را چنین معنا کرد؛ متقی یعنی انسان باتقوا که عقل و خرد خدادادی را بر هوای نفسانی پیروز کند. او در ادامه افزود یکی از جلوه های عقل در وجود ما موضوع حفاظت است ؛حفاظت از خود و دین و حق مردم و خانواده و... است.
ودرباره این موضوع آیه 238سوره بقره (حافظوا علی صَلواتِ وَ صَلاةِ الْوسْطى وَ قوموا و....)را بیان کرد و فرمود اشاره بر این دارد که بر نمازهای خود محافظت کنیم؛ بنابراین یکی از وظایف ما و جلوه های عقل الهی موضوع حفاظت و نگهداری است که شاخه های متعددی دارد که یکی از مهمترین آنها حفظ خانواده و تحکیم خانواده است.
و نیز بابیان آیه 6سوره تحریم بیان کرد ما موظّف هستیم از خانواده خود حفاظت کنیم .
وی درادامه طبق آیه 21سوره روم (....اَزواجًا لِتَسْكُنُواإِليهاوَجَعَلَ بَيْنَكم مَوَدَّةً وَ رَحْمَةَو....) عنوان کرد محبت و احساس و علاقه ای که بین زن و شوهر و افرادی که تازه ازدواج کرده اند وجود دارد، از نشانه های خداوند است.
امام جمعه چند مورد از عوامل سست کردن بنیان خانواده را بیان کردند:منفی نگریبدبینیگذشت نکردنمقایسه کردنخوبی خود را به رخ دیگری کشیدنتعصب و کنترل بیش از حدبی اعتمادی و.....
وی بزرگترین عبادت را کمک کردن به اطرافیان دانست.
وی در ادامه با توجه به زادروز حضرت عیسی مسیح که در پیش روست سخنی از این حضرت بیان کرد که می فرمایند :هرکس دوبار زاییده نشود و دوبار متولد نشود به ملکوت راه پیدا نمیکند.
حال این دوبار متولد شدن یعنی چه؟!
یعنی از پیله های شهوت و عادت ها و خودکامگی ها و لذت پرستی ها و از بستر غفلت بیرون آمدن و شسته شدن و به خدا توجه کردن و به حقیقت هستی که خداوند است نزدیک شدن.
وی در خطبه دوم بیان کرد که منابع طبیعی امانت هایی است که خداوند در اختیار ما گذاشته است که همه ی ما از آن حقی داریم پس اگر شخصی بی دلیل برای منافع شخصی خود بخواهد زمین را شخم زند و پوشش گیاهی را ازبین ببرد چهار ضرر جدی داری:
1.سیل رو شدن سطح زمین
2.زیاد شدن آلودگی های هوا
3.ازبین رفتن خاک
4.از بین رفتن ذخایر آبی که در زیر زمین توسط گیاهان ذخیره میشود.
وی در ادامه یکی از ابعاد تقوا را شناخت توطئه های دشمن دانست که یکی از اهداف دشمن فشار حداکثری وارد کردن به مردم و نظام ما است که انتخابات را به تاخیر بیاندازند و هدف دیگر آنها انداختن توپ در زمین مجلس و شورای نگهبان است.
وی اظهار داشت که وظیفه دولت این است که بر وزرا نظارت کند اما متاسفانه در آستانه انتخابات شاهد این هستیم که وزرا در حال استعفا دادن هستند.
حضرت حجت الاسلام گشول در ادامه خطبه های خود بیان نمود مهم ترین سند مالی دولت بودجه بندی است که نقاط ضعف و قدرت فراوانی دارد و باید نقاط ضعف آن مرتفع گردد وی افزود اکثر مشکلات جامعه ما با ایثار و گذشت و وقف قابل حل است و
اولویت زکات را بر خانواده های مستحق بیان کرد. وی همچنین درباره مسائل و مشکلات شهرستان مطالبی را بیان نمود از جمله نبود برخی زیرساخت های فرهنگی مثل نبود یک حسینیه در شهر کوار و همچنین نبود یک ساختمان برای دانشگاه پیام نور که ممکن است این مسئله باعث تعطیلی این دانشگاه و سرگردانی دانشجویان آن شود و همچنین بیان مشکلات سد کوار و روستاهای حوزه این سد.
ایشان در پایان خطبه های خود بیان کردند که نباید به کشورهای غربی امید داشت چون در حال افول هستند و افزود استیضاح ترامپ یک هدف سیاسی و جنگ بین دو حزب چندین ساله آمریکا بود و یک مقدمه برای موفق شدن ترامپ در انتخابات آینده این کشور است.
استهبان 

امام جمعه استهبان در خطبه های نماز جمعه(۹۸/۹/۲۹) پیرامون با بیان اینکه حسادت یک بیماری است که موجبات استرس های روحی و روانی را فراهم می کند، گفت: امیر المومنین(ع) برای مرگ انسان حسود هلاکت را بکار می برند و برای فرد مقابل از واژه موت استفاده می نمایند. 
حجه الاسلام والمسلمین خاوری افزود:در حدیثی از امام صادق داریم که حضرت می فرمایند؛ اصول کفر در تاریخ بشر ۳ چیز است :
۱-حرص دنیا که در برخی موارد هم سبب حسادت می شود . در حدیثی از امام ششم فرمودند که حرص سبب شد حضرت آدم از آن درخت تناول کند.
۲- استکبار و کبر ، خود را بالاتر از دیگران دانستن ، همان مسئله ژن برتر که امروزه نیز توسط اسرائیل طرح میشود و یکی از مشکلات جهان می باشد ، این کبر خطر ناک است . 
۳- حسد ، که آدم را به برادر کشی وادار میکند مانند برادران یوسف که او را در چاه انداختند و به بردگی بردند و ظلم ها به پدر خود که از انبیا بود روا داشتند . 
ایشان در ادامه ضمن تأکید بر جایگاه رهبری گفت :
عده ای بعد از این آشوب ها و اغتشاشات به مقام معظم رهبری حمله می کنند که ایشان کاری کردند که مجلس در راس امور نباشد و ما در انتخابات شرکت نمی‌کنیم . اینان دشمن هم نیستند ، خیلی اوقات از روی ناآگاهی است  اما میخواهند کاری کنند که به این خیمه که متعلق به امام زمان است ، آسیب برسانند .
امام جمعه استهبان در ادامه با اشاره به استیضاح وزرا و همچنین رییس جمهور گفت: مسئله دیگر بعد از بنزین و کار اشتباه وزارت کشور ، استیضاح وزرا و رئیس جمهور است که نتیجه این اقدام،  بی دولت سازی است که در لبنان و عراق هم اتفاق افتاد و الان به صلاح نیست
وی در پایان گفت: نظر مقام معظم رهبری این است که از دولت حمایت شود ، به همین دلیل نمایندگان استیضاح را پس گرفتند و کار درستی بود .
صفاشهر
آئین نماز عبادی، سیاسی جمعه شهر صفاشهر به امامت حجت‌الاسلام عادل حاجی‌پور امام‌جمعه محترم صفاشهر در مسجد حضرت صاحب الزمان(عج) این شهر برگزار شد. امام‌جمعه صفاشهر در خطبه اول با اشاره به مفهوم تقوا اظهار داشت: تقوا یعنی گره خوردن ایمان با عمل و بهشت امن رحمت و رضوان حق برای انسان‌های اهل تقواست؛ «الذین آمنوا و لم یلبسوا ایمانهم بظلم اولئک لهم الامن و هم مهتدون». وی افزود: حضرت امیرالمؤمنین (ع) در پاسخ به این سؤال که خیر چیست؟ فرمودند: «لیس الخیر أن یکثر مالک و ولدک ولکن الخیر أن یکثر علمک و أن یعظم حلمک» خیر در زیادی مال و فرزند نیست، در زیادی علم و حلم است. زیادی مال و ثروت اگر برای تفاخر باشد فسق است.
حجت‌الاسلام حاجی‌پور اضافه کرد: خلاصه بندگی یعنی استفاده از سرمایه‌های الهی برای جلب رضایت خدا. انسان مؤمن عمر و سرمایه خود را در بازار تجارت بندگی هزینه می‌کند تا رضایت خدا را جلب کند؛ «تؤمنون باالله و تجاهدون فی سبیل‌الله» تجارت پرسودی است که خداوند به مؤمنین بشارت داده است. چه زیباست انسان عمرش خرج خدا بشود نه اینکه عمر او چراگاه و مرتع شیطان بشود و خسارت دنیا و آخرت را برای خودش تحصیل کند. انسان مؤمن منتظری که زیر چتر حاکمیت خدا زندگی می‌کند، انسانی است که از درون تغییر کرده است، متزلزل نیست، شخصیت وظیفه شناسی است که با مبانی محکم دینی حرکت می‌کند و ضمن تلاش در جهت گسترش ظرفیت وجودی خودش و ارتقاء سطح مقاومتش در برابر بحران‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و آلودگی‌های پنهان و آشکار اولا و ارتقاء سطح مقاومت دیگران ثانیا تلاش می‌کند. این شخصیت یک انسان مؤمن متقی منتظر است که هم می‌تواند در زندگی خودش تحول بیافریند و هم در جامعه تحول آفرین باشد.
خطیب جمعه صفاشهر خاطرنشان کرد: دو نگاه در دنیای امروز حاکم است؛ نگاه اول، نگاه صهیونیزم جهانی است که در پی استضعاف و استخفاف ملت‌های عالم است و در مقابل آن اسلام ناب محمدی است. اسلامی که هدیه شگفتی‌ساز الهی به بشریت است در ۴۰ سال قبل در قامت انقلاب اسلامی و در امتداد انقلاب ناب نبوی به پرچم‌داری امام خمینی(ره) شکل گرفت. انقلابی که ناقوس مرگ نظام استکبار را به صدا درآورد. وی افزود: امروز مهم‌ترین مأموریت انقلاب اسلامی زمینه‌سازی برای تحقق تمدن نوین اسلامی است. اسلام تمدنی که دارای فرهنگ غنی انسان‌ساز است و انسان را در بعد اخلاقی، اعتقادی و عملی هدایت می‌کند و از گهواره تا گور به تحصیل علم و اخلاق و مبارزه و جهاد دعوت می‌کند. وی ادامه داد: پرچم‌دار این اسلام، امروز جمهوری اسلامی است و دشمنی استکبار جهانی، دشمنی با جمهوری اسلامی نیست، دشمنی با اسلام ناب محمدی است که عظمت پوشالی استکبار جهانی را امروز به چالش کشیده است. ملتی که امروز مقابل این نگاه قیام کرده است، ملت مؤمن و معتقد به یک مبارزه عملی در میابل دشمن است.
امام‌جمعه صفاشهر گفت: نظام اسلامی و انقلاب اسلامی اگر می‌خواهد به افتخار زمینه‌سازی تمدن نوین و جهانی حضرت ولی عصر(عج) دست یابد، باید برای عملی شدن قوانین اسلام ناب محمدی تلاش کند، اسلامی که با تباهی‌ها مخالف است، اسلامی که به استضعاف و استخفاف کشیدن ملت‌ها توسط استکبار مخالف است. اسلامی که پرچم‌دار پیشرفت، استقلال و آزادی ملت‌هاست و می‌گوید عده‌ای برده دیگران نیستند. اسلامی که در رأس آن ولایت‌الله حاکم است، ولایت نور و علم نه ولایت جهل و ظلمت؛ «و لا الجاهل فیضلهم بجهله». وی افزود: بحث مهمی که امروز بیش از همیشه نیازمند به آن هستیم، توجه به مؤلفه‌های پیشرفت یک نظام تمدنی است. مقام معظم رهبری در سخنرانی مهم خود در سال ۹۱ در جمع جوانان خراسان شمالی فرمودند: «جمهوری اسلامی در سال‌های گذشته در بخش ابزاری و سخت‌افزاری در موضوعات علم و اختراع، صنعت و سیاست، اقتصاد و اقتدار سیاسی و نظامی علیرغم همه فشارها و تهدیدها پیشرفت خوبی داشته است. آمار رسمی جهانی می‌گوید ایران اسلامی در ۱۲۴ مؤلفه‌ی پیشرفت در بین کشورهای دنیا، مقام اول تا دهم را دارد. لکن در بخش اصلی و نرم‌افزار که بن‌مایه‌های اساسی یک تمدن است، پیشرفت ما چشم‌گیر نیست. در موضوع سبک زندگی و هویت اخلاقی و دینی، پیشرفت ما چشم‌گیر نیست، موضوعی که اگر به آن توجه جدی نشود تمام دست‌آوردهای ما در بخش ابزاری و سخت افزاری را نیز زیر سؤال می‌برد.»
حجت‌الاسلام حاجی‌پور گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب، رهبر معظم فرمودند که سبک زندگی غربی، زیان‌های بی‌جبران اخلاقی، اقتصادی، دینی و سیاسی به کشور ما زده است که مقابله با آن نیازمند یک جهاد همه‌جانبه و هوشمندانه است. وی خطاب به نخبگان جامعه، جوانان، حوزویان، دانشگاهیان و عموم مردم اظهار داشت: اولین قدم برای این جهاد هوشمندانه، داشتن یک طرح و برنامه جامع است، برنامه‌ای که بر همه ماجرا توجه کند و برای تحقق این مهم اولین گام آن است که انسان مشکلات و معضلات یک جامعه را بشناسد. اقدام هوشمندانه یعنی توجه به ظرفیت‌های وجودی با شناسایی معضلات و آسیب‌های اساسی و برنامه‌ریزی هدفمند و جامع برای رفع آنها. امام‌جمعه صفاشهر ادامه داد: در نمازجمعه امروز از جوانان، نخبگان، بزرگان و همه عزیزان که تعلق خاطر به این منطقه دارند تمنا می‌کنم این سؤال را پاسخ دهند که مهم‌ترین معضل و مشکل شهرستان خرم‌بید چیست و چرا؟ پاسخ به این سؤال مهم و راهبردی، راه را برای یک برنامه‌ریزی دقیق و جامع باز می‌کند، در غیر این‌صورت به آن نتیجه مطلوب نخواهیم رسید. 
وی تصریح کرد: انتخاب تراز دارای دو بخش و دو مؤلفه اساسی است؛ یکی مربوط به کاندیداهای محترمی که با نگاه تمدنی و با ظرفیت نماینده تراز انقلاب به میدان آمده‌اند و دیگری مربوط به بصیرت و دقت مردم در انتخابات است. در بین یاران امیرالمؤمنین (ع) هم مالک بود هم ابوذر، هم کمیل بود و هم سلمان بود، همه آنها از یاران مؤمن و مخلص حضرت بودند اما ابوذر یک باری را به دوش می‌کشد و مالک باری دیگر. ابوذر مرد عرصه مدیریت و سیاست نیست و مالک میدان‌دار عرصه مدیریت و سیاست. مالک که علی (ع) در وصفش فرمود: «مالک برای علی چنان بود که علی برای رسول خدا (ص).» کوهی از عظمت، اقتدار، حکمت و درایت در وجود مالک خلاصه شده بود. لزوما هر شخصیت مؤمن و با تقوایی به درد نمایندگی مجلس نمی‌خورد. لزوما هر انسان مؤمنی بدون درایت و علمیت در تراز نمایندگی مجلس انقلابی تعریف نمی‌شود. حجت‌الاسلام حاجی‌پور خاطرنشان کرد: حرف بنده به کاندیداهای محترمی که مراجعه می‌کنند در مجلس خصوصی و تریبون عمومی یکی‌ست؛ اگر توانمندی لازم را در خود نمی‌بینید برای خدا کنار بروید و عرصه را به دیگران واگذار کنید.
خطیب جمعه صفاشهر گفت: اگر مردم بدون تعصب، قبیله‌گرایی، نگاه حزبی و جناحی و منافع منطقه‌ای و محلی قدم به میدان بگذارند و انتخاب کنند، پیروز میدانند ولو برنده ظاهری نباشند. ولی اگر خلاف آن، انتخاب ما از سر تعصب و نگاه منطقه‌ای باشد، هم به این انقلاب و هم به آرمان‌های خود خیانت کرده‌ایم. جامعه‌ای که با تکبر و تعصب و منیت انتخاب کند، بازنده است ولو در آن روز برنده انتخابات باشد. انتخاب ما باید به تحقق یک مجلس تراز انقلاب کمک کند. وی تأکید کرد: پیام رهبر معظم انقلاب به بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز دارای ابعاد تربیتی زیبایی است. نقش خانواده در آموزش و پرورش و مجموعه های فرهنگی در تحقق ابعاد تربیتی نماز و آشنا کردن کودکان و نوجوانان و جوانان عزیز نقش بی‌بدیل است. شهرستان خرم‌بید در پایان سال ۹۸ میزبان مسابقات قران در حوزه آموزش و پرورش است که ان‌شاالله جامعه قرآنی و مسئولین همین امروز برنامه ریزی کنند تا افتخار دیگری در این شهرستان در سایه انس با قرآن و عترت محقق شود.


خاوران

امام جمعه شهر خاوران درخطبه های این هفته خود گفت: در‌ مورد ارتقاء خاوران باحفظ وحدت مشکلات برطرف خواهد شد بعضی درمورد بخش واسم آن در فضای مجازی مطالبی تفرق انگیز و تحریک کننده میفرستند و دائما در حال تحریک احساسات دیگران هستند که اگر ادامه دهند مقامات اطلاعاتی امنیتی وقضایی با آنان برخورد خواهند کرد.
لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/11692