کد خبر: 11289 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 10 آذر 1398 - 18:54
نظارت ۳۰۰۰ ناظر بر انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر

نوای جنوب:سخنگوی هیات نظارت بر یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر با اشاره به آغاز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از امروز گفت: ۳ هزار ناظر بر انتخابات ۲ اسفند در استان بوشهر نظارت می‌کنند.

نوای جنوب:

نظارت ۳۰۰۰ ناظر بر انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر  خلیل رضایی در جمع خبرنگاران در بوشهر بیان کرد: طبق اصل ۹۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، شورای نگهبان، نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان و همه‌پرسی‌ها را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه نظارت شورای نگهبان بر انتخابات استصوابی است تصریح کرد: فعالیت شورای نگهبان و هیات نظارت بر انتخابات به دور هرگونه خط و جناح سیاسی و بر اساس قانون است.

قائم مقام هیات نظارت بر انتخابات مجلس یازدهم در استان بوشهر با اشاره به تشکیل هیات نظارت مرکزی و استان‌ها گفت: احکام هیات نظارت شهریورماه امسال صادر و ابلاغ شد و هیات نظارت بخش‌ها هم تشکیل شده است.

رضایی با اشاره به فعالیت هیات‌های نظارت در ۱۰ شهرستان و ۱۶ بخش مستقل استان بوشهر گفت: علاوه برتعیین ۳ ناظر در هر شهرستان و هر بخش، ۳ هزار ناظر بر انتخابات ۲ اسفند استان بوشهر نظارت دارند.

وی از آغاز ثبت نام از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از امروز خبر داد و افزود: کار ثبت‌نام بر عهده وزارت کشور است و در استان بوشهر ثبت‌نام در فرمانداری‌های بوشهر، دشتستان، دشتی و کنگان به عنوان مراکز حوزه انتخابیه انجام می‌شود.

سخنگوی هیات نظارت بر یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیات‌های نظارت در تمامی مراحل  انتخابات حضور دارند افزود: پس از ثبت‌نام داوطلبان و احراز صلاحیت آنان  در هیات‌های اجرایی، بررسی صلاحیت آنان در هیات نظارت آغاز و پس از رسیدگی به شکایات رد صلاحیت شدگان، اسامی تایید شده‌های نهایی ۲۲ بهمن اعلام می‌شود.

وی از آغاز فعالیت تبلیغات داوطلبان از ۲۴ بهمن خبر داد و گفت: تبلیغات تا ۲۴ ساعت قبل از اخذ رای ادامه دارد.

قائم مقام هیات نظارت بر انتخابات مجلس یازدهم در استان بوشهر به تعداد داوطلبان در انتخابات مجلس شورای اسلامی در دور‌های گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: در انتخابات مجلس هفتم در استان بوشهر ۸۶ نفر، در انتخابات هشتم ۸۴ نفر، در انتخابات نهم ۴۵ نفر و در انتخابات دهم ۱۱۰ نفر ثبت‌نام کردند.

وی با تاکید بر پرهیز از نشر مطالبی که سبب بی اعتمادی مردم در عرصه انتخابات می‌شود تصریح کرد: اظهار نظر در مورد صلاحیت کاندیدا‌ها پیش از اعلام نهایی سبب خدشه‌دار شدن سلامت انتخابات می‌شود که اصحاب رسانه و خبرنگاران باید این مهم را مورد توجه قرار دهند.

رضایی با اشاره به تعامل و همکاری مطلوب هیات‌های اجرایی و نظارت انتخابات استان بوشهر افزود: سلامت انتخابات بسیار مهم  است چراکه این مهم  زمینه اعتماد مردم را بیش از پیش افزایش می‌دهد و مشارکت حداکثری در انتخابات را در پی دارد.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/11289