کد خبر: 11184 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 04 آذر 1398 - 16:06
استان بوشهر از امشب منتظر باران باشند/ ورود سامانه جدید از پنجشنبه

نوای جنوب:مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به ورود یک سامانه جدید بارشی به استان بوشهر، بیان کرد: سامانه بارشی جدیدی از روز پنج شنبه وارد استان می‌شود.

نوای جنوب: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از احتمال بارش باران طی امشب تا روز سه‌شنبه در استان خبر داد و گفت: سامانه جدید بارشی از روز پنجشنبه وارد استان بوشهر می‌شود.

فرج‌الله شکوهی‌پور اظهار داشت: بر اساس بررسی و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی جوی، از امشب تا پایان روز سه شنبه به سبب عبور متناوب امواج ناپایدار کم دامنه از جو استان، شرایط برای وقوع ناپایداری های جوی و دریایی مهیا می‌شود.  

وی اضافه کرد: بر این اساس طی این مدت ضمن افزایش پوشش ابر، روی دریا و برخی سواحل و برخی نقاط استان به طور متناوب بارش پراکنده باران گاهی همراه با وزش باد و احتمال رعد و برق  پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به ورود یک سامانه جدید بارشی به استان بوشهر، بیان کرد: سامانه بارشی جدیدی از روز پنج شنبه وارد استان می‌شود.

وی ادامه داد: بر ساعات آینده آسمان استان کمی ابری تا قسمتی ابری همراه با افزایش ابر، طی امشب و فردا بر روی دریا و برخی نقاط و سواحل استان تمام ابری با احتمال بارش پراکنده باران و گاهی وزش باد و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

شکوهی‌پور افزود: جهت وزش باد متغیر غالباً شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت هشت تا ۲۸ کیلومتر در ساعت گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت، طی امشب و فردا بتدریج جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ و به طور لحظه‌ای بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی عنوان کرد: طی این مدت ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و در هنگام وزش باد روی دریا گاهی بیش از ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/11184