نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 02 آذر 1398 - 19:28

نوای جنوب:امام جمعه بندر دیر گفت: مردم خوب ما اگرچه اعتراض‌هایی دارند، اما پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند

نوای جنوب:

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی امروز در خطبه‌های نمازجمعه بندر دیر با بیان اینکه معنویت و اخلاق جهت‌دهنده همه فعالیت‌ها و نیاز اصلی جامعه است، اظهار داشت:امروز بسیجیان جوان و نوجوان ما باید مانند دوران دفاع‌مقدس واجد ارزش‌های اسلامی، معنوی و اخلاقی باشند.

امام جمعه بندر دیر اضافه کرد: آحاد جامعه و هم مسؤولان روش و منش اخلاقی داشته باشند و برای ترویج ارزش‌ها در جامعه اسلامی زمینه‌سازی کنند.

وی با تبریک هفته بسیج گفت: این نهاد مقدس در همه عرصه‌ها تا امروز خوش درخشیده و در روزهای اخیر هم شاهد حضور فعال و بی‌بدیل بسیجیان در سراسر کشور در مقابله با این ناامنی‌ها و جنگ امنیتی که دشمن علیه ما ایجاد کرد بسیجیان به خوبی انجام وظیفه کرده و شهدایی نیز تقدیم کردند.

حسینی یادآور شد:  امروز با جنگ نرم دشمن مواجه‌ایم که هدف آن تضعیف باورها و اعتقادات نسل جوان ماست، بنابراین بسیجیان بر معرفت و بصیرت دینی خود بیافزایند و به دیگران منتقل و بصیرت سیاسی خود را نیز تقویت کنند و در ادامه بصیرت‌افزایی کنند.

وی با بیان اینکه امروز هم مانند دوران فتنه ۸۸ مردم و حتی برخی از حزب‌اللهی‌ها  در مورد موضع‌گیری اخیر رهبری در خصوص مصوبه سران قوا دچار سردرگمی و تحیر شدند، ادامه داد: بسیجیان باید در چنین مواقعی نه تنها دچار تحیر نشوند بلکه برای مردم نیز بصیرت‌افزایی کنند.

خطیب جمعه دیر با تأکید بر اینکه در مقابل فرمان مقام معظم رهبری نباید چون و چرا کنیم، افزود: بسیجیان در هر محله‌ای بیدار باشند و به عنوان چشمان تیزبین نظام اسلامی عمل کرده و نگذارند ایادی دشمن به مؤسسات دولتی و خصوصی آسیب وارد کند، امروز نیاز به هوشیاری است و کوچکترین غفلت به ما ضربه می‌زند.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها تلاش کنند که اقداماتی صورت گیرد که موجب نارضایتی مردم نشود، گفت: سهمیه‌بندی بنزین در راستای جلوگیری از قاچاق سوخت، صرفه جویی در مصرف بنزین و اینکه ما دوباره به وارد‌کننده بنزین تبدیل نشویم، بود.

حسینی افزود: اگرچه در زمینه نحوه اجرای این مصوبه برای مردم توضیحی داده نشد و زیرساخت‌هایی که باید از قبل فراهم می‌شد، انجام نگرفت اما الان جای این گلایه‌ها نیست و باید کمک کنیم این طرح کمترین فشار به مردم وارد کند.

وی با بیان اینکه دشمنان جنگ تمام‌عیار نظامی، اقتصادی و امنیتی علیه ما به راه انداخته‌اند و این را نیز کتمان نمی‌کنند، عنوان کرد: اغتشاش‌گران بانک، مصلی و حوزه علمیه آتش زدند و به نیروهای تأمین‌کننده امنیت ما رحم نکردند،  آن وقت متأسفانه عده‌ای در داخل که جز فتنه‌گران سال ۸۸ بودند الان بیانیه می‌دهند که نباید در مقابل مردم با خشونت برخورد کرد و خواستار برخورد قوه قضاییه با نیروهای بسیجی و انتظامی هستند.

حسینی تصریح کرد: خیلی باید اظهار تاسف کرد که در این موقعیتی که همه باید در مقابل اشرار و وابستگان منافقین موضع بگیریم، آن وقت افرادی بیایند و قضیه را ساده جلوه دهند.

وی با اشاره به جدا شدن صف مردم از آشوب‌گران بعد از سخنان رهبر انقلاب، اظهار کرد: مردم خوب ما اگرچه اعتراض دارند، اما پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند و این روزها در راهپیمایی‌های حمایت از نظام و رهبری شرکت می‌کنند.

امام جمعه دیر با بیان اینکه انتظار می‌رفت نخبگان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به میدان بیایند و در مقابل دشمن موضع بگیرند، تأکید  کرد: متأسفانه در این شرایط برخی از نمایندگان منتقد دولت به فکر طرح دو فوریتی و به زیر کشیدن رئیس‌جمهور  بودند، عده‌ای دیگر از نمایندگان که قبلا حامی دولت بودند به فکر استعفا و شانه از زیر بار مسؤولیت خالی کردن بودند.

وی با اعلام اینکه اگر رهبری از مصوبه سران قوا حمایت نمی‌کردند سنگ رو سنگ بند نمی‌شد،گفت: اگر  مقام معظم رهبری موضع‌گیری نکرده بودند و صف مردم از اشرار جدا نشده بود، کشور ما از نظر امنیتی مشکل پیدا می‌کرد.

حسینی بیان کرد: رهبری مسائل کلان کشور که همان امنیت و وحدت و حقظ نظام است را در نظر گرفتند، البته حمایت ایشان مشروط بود و نسبت به دغدغه‌های مردم هم ابراز نگرانی داشتند و فرمودند که این مصوبه به شکلی اجرا شود که مردم متحمل فشار نشوند.

وی گفت: در شرایط فعلی طبیعی است که گرانی باشد اما دستگاه‌های نظارتی، قوه مجریه، قوه قضاییه، تعزیرات، صمت و اتاق اصناف با نظارت بر بازار مانع از گرانی‌های لجام‌گسیخته در بازار شوند.

حسینی درباره مشکلات سوخت شناورهای صیادی عنوان کرد: مشکلات را منتقل کرده‌ایم و مسؤولین استان هم قول‌هایی داده‌اند که امیدواریم در روزهای آینده عملیاتی و دغدغه صیادان  برطرف شود.

وی با تقدیر از مردم شهرستان دیر که نگذاشتند دشمن به اهداف شومش برسد، افزود: مردم شهرستان دیر هم در دفاع از رهبری و انقلاب و محکوم کردن دشمنان روز سه‌شنبه آینده در راهپیمایی حمایت از نظام و رهبری شرکت می‌کنند.

خطیب جمعه دیر یاد‌آور شد: از نیروی انتظامی، سپاه، بسیج و اطلاعات که با صبر و فداکاری مقابل اشرار ایستادند و شهید و مجروح دادند، تشکر می‌کنیم.

وی با گرامیداشت روز نیروی دریایی ارتش عنوان کرد: نیروی دریایی ارتش مانند دوران دفاع‌مقدس امروز هم با کمال اقتدار در کنار سپاه  در دریا و خلیج‌فارس مقابل دشمنایستاده است.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
دیر

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار