نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 01 آذر 1398 - 11:22

نوای جنوب:کارشناس مسئول سیستم پایش هوای استان بوشهر گفت: هم‎‌اکنون عسلویه به عنوان پایتخت انرژی کشور و محل اجرای طرح‌های توسعه‌ای میدان گازی پارس جنوبی و واحدهای پتروشیمی دستگاه سنجش هوای محیطی ندارد و نصب این دستگاه در این شهرستان ضروری است.

نوای جنوب:علیرضا مصلحیان در گفت و گو با ایرنا افزود: عسلویه تا سال ۹۶ از دستگاه سنجش هوای محیطی برخوردار بود ولی با سرقت این دستگاه، اکنون 2 سال است که فاقد دستگاه سنجش هوا است.

وی بیان کرد: اکنون شهرهای بوشهر، برازجان، خورموج، کنگان دارای این دستگاه هستند و دیلم به عنوان پنجمین شهر استان بوشهر است که راه‌اندازی دستگاه سنجش هوای محیطی آن در دست اقدام است و بزودی این مهم محقق می‌شود.

مصلحیان ادامه داد: در ارزیابی‎های صورت گرفته در ۶ ماه نخست امسال بوشهر 2 روز دارای هوای پاک، 69 روز قابل قبول، 21 روز ناسالم برای گروه‎های حساس و چهار روز ناسالم و ۹۰ روز نیز دستگاه سنجش به دلیل نبود هزینه تعمیر خاموش بوده‌است.

وی افزود: در برازجان نیز روزهای پاک، قابل قبول، ناسالم برای گروه‌های حساس و ناسالم به ترتیب ۵، ۱۵۱، ۱۴ و ۳ بوده و ۱۳ روز نیز دستگاه خاموش بوده است.

مصلحیان ادامه داد: کنگانی‎ها نیز در ۶ ماه امسال هوای پاک تنفس نکردند و هوای قابل قبول، ناسالم برای گروه‎های حساس، ناسالم و بسیار ناسالم در این شهر به ترتیب ۱۳۰، ۳۵ و ۳ و یک روز بوده و ۱۷ روز نیز دستگاه سنجش هوای محیطی آنها خاموش گزارش شده‌است.

کارشناس مسئول سیستم پایش هوای استان بوشهر گفت: در گناوه نیز میزان روزهای برخوردار از هوای پاک، قابل قبول، ناسالم برای گروه‌های حساس به ترتیب یک، ۱۰۹، ۵۷ و ۸  روز گزارش شده و ۱۱ روز نیز دستگاه خاموش بود.

وی یادآور شد: خورموج نیز که دستگاه سنجش هوای آن اواخر خردادماه راه‌اندازی شده هوای پاک نداشتند و هوای قابل قبول، ناسالم برای گروه‎های حساس و ناسالم به ترتیب ۵۵، ۵ و یک روز بوده و ۳۲ روز نیز دستگاه خاموش بوده است.

مصلحیان در ارتباط با دلیل خاموشی دستگاه‎ها گفت: این دستگاه‌ها هر ۲ ماه یکبار باید فیلتر آنها تعویض شود که به دلیل هزینه ۲۰ میلیون ریال و کمبود اعتبارات این مهم منجر به خاموشی چند روز یا چند ماهه دستگاه‎ها می‎شود.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
عسلویه

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار